آفتاب

تلاش سازمان آزادی بخش فلسطین برای تشکیل دولت وحدت ملی ظرف یک هفته

تلاش سازمان آزادی بخش فلسطین برای تشکیل دولت وحدت ملی ظرف یک هفته

سازمان آزادی بخش فلسطین از تشکیل کمیته‌ای برای انجام رایزنی‌ها جهت تشکیل دولت وحدت ملی ظرف یک هفته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در پایان نشست روز دوشنبه خود به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله اعلام کرد: کمیته‌ای که تشکیل شده، با تمامی گروه‌ها تماس گرفته و با آنها به گفت‌وگو و مشورت می‌پردازد تا دولت وحدت ملی فلسطین ظرف یک هفته تشکیل شود.

در این بیانیه آمده است: هدف این کمیته این است که تمامی گروه‌ها را در یک دولت متحد گرد هم آورد تا با این کار نهادها و ادارات رسمی یکپرچه شده و با دودستگی مقابله شود.

همچنین این کمیته تلاش خواهد کرد تا مقدمات انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و انتخابات شورای قانونگذاری را فراهم کند.

کمیته اجرایی ساف در ادامه به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر توافق حماس با آتش بس پنج ساله با رژیم صهیونیستی، نسبت به هرگونه توافقی در اینت راستا شدار داد و اعلام کرد که این اقدامات منجر به تشکیل دولتی دارای مرزهای موقت می‌شود.

در نشست کمیته اجرایی فلسطین رامی حمدالله، نخست‌وزیر دولت توافقی حضور داشت.

حمدالله ژوئن سال گذشته میلادی براساس توافق حماس و سازمان آزادی بخش فلسطین دولت توافقی را تشکیل داد اما اختلافات مانع از انجام فعالیت‌های این دولت شد.

کمیته اجرایی ساف همچنین در نشست خود از مردم فلسطین خواست تا از شهر قدس و مسجد الاقصی و هویت عربی و اسلامی آن دفاع کنند.

روز یکشنبه صائب عریقات، رئیس هیات مذاکره کننده فلسطین در مذاکرات صلح خاورمیانه در مصاحبه با شبکه المیادین عنوان داشت که دولت فعلی فلسطین روز دوشنبه استعفای خود را تقدیم می‌کند تا دولت وحدت ملی به جای دولت توافقی تشکیل شود.

انتهای پیام

کد N866220

وبگردی