آفتاب

ادعای بلومبرگ درباره افزایش همکاری های ایران و آمریکا در عراق

ادعای بلومبرگ درباره افزایش همکاری های ایران و آمریکا در عراق

یک رسانه غربی با اشاره به تحولات عراق از افزایش همکاری های ایران و آمریکا در این کشور در مبارزه با داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بلومبرگ در گزارش خود می نویسد: نظامیان آمریکایی و نیروهای داوطلب شیعه عراقی که گفته می شود از سوی ایران حمیات می شوند به یکدیگر نزدیک و نزدیک تر می شوند؛ این نزدیکی به حدی رسیده که حتی آنها از یک پایگاه مشترک استفاده می کنند.

بلومبرگ در ادامه مدعی شد: این نزدیک شدن در حالی است که ایران از این گرووه های شبه نظامی برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه و کمک به حکومت بشار اسد استفاده می کند. 

بر اساس این گزارش، دو مقام عالی دولت آمریکا با تائید همکاری نزدیک نظامیان آمریکایی و شبه نظامیان شیعه عراقی اعلام کرده اند که آنها در حال استفاده مشترک از پایگاه نظامی «تقدم» در الانبار هستند.

پایگاه تقدم همان پایگاهی است که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، دستور اعزام ۴۵۰ نظامی آمریکایی را به آن صادر کرده است. وظیفه این نظامیان آمریکایی کمک به نیروهای بومی عراق برای مبارزه با داعش است. 

در این میان برخی از مقامات دولت آمریکا از این نکته نگران هستند که استفاده مشترک از یک پایگاه نظامی ممکن است برای نظامیان آمریکایی خطرناک باشد. در همین رابطه سرویس های اطلاعاتی آمریکا مدعی شده اند که برخی از گروه های شیعه حاضر در پایگاه تقدم در حال جاسوسی از فعالیت های نظامیان آمریکایی در این پایگاه هستند.

کد N866181

وبگردی