آفتاب
ابطحی:

از بیان اظهارات التهاب‌آفرین در تریبون‌های عمومی پرهیز شود

از بیان اظهارات التهاب‌آفرین در تریبون‌های عمومی پرهیز شود

محمدجواد ابطحی با بیان اینکه دشمن در آستانه انتخابات در ایران تلاش دارد فضای جامعه را دو قطبی کند،گفت:در تریبون‌های عمومی باید مراقب باشیم که به جو دو قطبی‌سازی در جامعه دامن نزنیم و باعث ایجاد التهاب و دامن زدن به التهاب در جامعه نشویم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا، با بیان اینکه تریبون‌های عمومی را به چند دسته می‌توان تقسیم کرد، اظهار داشت: تریبون‌های عمومی بسته به این که در دست چه فرد یا نهاد و قوه‌ای باشند احکام متفاوتی دارند. از جمله قوه مقننه، مجریه و قضاییه،اما به طور کل همه اشخاص حقیقی و حقوقی در تریبون‌های عمومی باید از ایجاد فضای دو قطبی در جامعه بپرهیزند.

این فعال سیاسی با اشاره به این که هر فرد عاقلی باید بداند که همه ما در یک کشتی هستیم و اگر هر شخصی زیر پای خود را سوراخ کند به مقصد نمی‌رسیم، خاطر نشان کرد:‌همه باید خدا و عقل را به عنوان میزان قرار دهند و انصاف را رعایت کنند و هر کس باید خود را در جایگاه دیگری تصور کند تا بتواند تصمیمی خداپسندانه بگیرد.

ابطحی با تاکید بر این که دستورات مقام معظم رهبری و سفارشات امام(ره) را باید در شرایطی که تنها کشور دارای ثبات و آرامش در منطقه هستیم، نصب‌العین رفتارمان قرار دهیم گفت: نباید کاری کنیم که با دست خود امنیت و آرامش در کشور را بر هم زنیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این که مذاکرات هسته‌ای با نظارت مقام معظم رهبری و مجلس ادامه پیدا می‌کند و دولت نیز خود را مقید می‌داند، اظهار کرد: نباید با حاشیه‌پردازی و پرداختن به برخی از امور فرعی باعث التهاب در جامعه شویم. باید بدانیم که نقل شایعات گناه کبیره به حساب می‌آید.

ابطحی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد تریبون‌های عمومی در هر نهاد و ارگانی باید عملی شود، خاطر نشان کرد:‌ در مجلس هیات رئیسه باید بر نطق‌ها و تذکرات نمایندگان نظارت داشته باشد و در قوه قضاییه نیز رئیس قوه و دادستان کل کشور باید بر موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرها نظارت داشته باشند و از بازی شدن با آبروی افراد جلوگیری شود و در واقع قوه قضاییه هم باید نظارت درون دستگاهی و هم نظارت برون دستگاهی داشته باشد و از وقوع جرم پیشگیری کند.

وی اضافه کرد:‌در قوه مجریه نیز شخص رئیس جمهور، وزرا، استانداران و فرمانداران و بخشداران همه باید بر عملکرد خود و مجموعه خود نظارت داشته باشند و البته مجلس نیز به عنوان ناظر می‌تواند تذکراتی را به وزرا بدهد.

این فعال سیاسی با اشاره به این که در اصل 8 قانون اساسی موضوع نظارت همگانی مطرح شده است، گفت: بر اساس امر به معروف و نهی از منکر نظارت دولت بر مردم، مردم بر دولت و مردم بر مردم مورد توجه قرار گرفته است. البته در برخی از کشورها دستگاههای ارزیابی و بازرسی و نظارتی به صورت مستقل از حاکمیت حضور دارند اما در کشور ما نظارت عام همگانی مطرح است به این شکل که همه در پیشگاه خدا و شهدا مسئول هستند.

ابطحی تاکید کرد:در تریبون‌های عمومی همه باید تلاش کنیم از انتشار اخبار التهاب‌آفرین و دروغ و بی‌پایه خودداری شود و در صورتی که در شرایط حساس، نظری داشته باشیم باید با منطق و استدلال آن را بیان کنیم و آرامش را در جامعه مد نظر داشته باشیم چرا که اگر از الفاظی استفاده شود که حریم‌ها شکسته شود، جو مسمومی به وجود خواهد آمد که در آستانه انتخابات درست نیست.

انتهای پیام

کد N866143

وبگردی