آفتاب

واعظی آشتیانی: افراد از تریبون‌ها هر اظهارنظری را بیان نکنند

واعظی آشتیانی: افراد از تریبون‌ها هر اظهارنظری را بیان نکنند

یک فعال سیاسی اصولگرابا اشاره به ضرورت ایجاد فضای مثبت برای بیان انتقادات در کشور گفت:‌ افرادی که در کشور تریبون دارند باید جایگاه خود را به درستی درک کنند و از تریبون‌های خود هر اظهارنظری را بیان نکنند.

امیررضا واعظی آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ درباره احتمال سوء‌استفاده برخی افراد از تریبون‌ها در کشور گفت:‌ هر تریبونی جایگاه خاص خود را دارد و باید درست تعریف شود.

وی در ادامه افزود: اهل رسانه، نمایندگان مجلس،‌ سیاستمداران،‌ اقتصادانان، فعالان فرهنگی و اجتماعی جایگاه و تریبون خاص خود را دارند و اگر از این جایگاه ها به درستی استفاده کنیم دچار چالش یا گفتمان‌هایی که نگرانی ها را بیشتر کند، نمی شویم.

این عضو حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به اینکه ما تعریف درستی از انتقاد نداریم، خاطر نشان کرد: برخی افراد هم جایگاه خود و تریبون های خود را درک نمی کنند. محیط‌های مذهبی، تعریف و جایگاه خاصی دارند و نباید از آن‌ها سوء استفاده شود البته این بدان معنی نیست که افراد و گروه‌ها در هیأت‌های مذهبی از انتقاد محروم باشند. انتقاد سازنده حق هر کسی است و مسئولان باید از آن استقبال کنند.

آشتیانی در ادامه افزود: البته مسئولان نیز باید از انتقاد استقبال کرده و به صورت تحکمی به انتقاد واکنش نشان ندهند زیرا این برخورد نمی تواند زمینه تعامل را در جامعه به وجود آورد. مسئولان باید ظرفیت انتقادپذیری خود را افزایش داده و البته انتقاد باید گره‌گشا بوده و با راه حل همراه شود و با هدف انتقام و منفعت جناحی مطرح نشود.

این فعال سیاسی اصولگرا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وقتی یک گفتمان سازنده و بدون طعنه و نیش زدن مطرح می‌شود مردم از آن استقبال کرده و آن‌ها هم وارد این عرصه شده و به دولت و مجلس کمک می‌کنند اما باید بپذیریم این روزها بحث ها با تحکم رد و بدل می‌شود. وجود فضای صمیمیت به این معنا نیست که همه در برابر دولت سکوت کنند.

وی در پایان افزود:‌ متاسفانه یکی از چالش‌های ما این است که گفت‌وگوها به جدل تبدیل شده و حتی کسانی که با دلسوزی انتقاداتی را بیان می‌کنند، نگرانند که به آن‌ها حمله شود. ما باید اجازه بدهیم گفتمان‌هایی که مبتنی بر کارآمدی هستند در جامعه مطرح شوند و برخورد تحکمی با این گفتمان ها نداشته باشیم.

انتهای پیام

کد N866128

وبگردی