آفتاب
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خدابنده:

ماه رمضان فرصت استفاده از دانش دینی مبلغان است

ماه رمضان فرصت استفاده از دانش دینی مبلغان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده گفت: توجه به اخلاق‌مداری و منش دینی از سوی مبلغین دینی مهم است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر بیگدلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: رفع نقاط کور آنتن‌دهی رسانه ملی در شهرستان، ظرفیت بهره‌گیری در راستای تبلیغ دینی را افزایش داده و مانع از استقبال گسترده شهروندان از برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای خواهد شد.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های جمعی به‌ویژه رسانه‌های دیداری از جمله حوزه‌هایی است که در راستای تبلیغ هرچه بیشتر معارف دینی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، این در حالی است که هنوز هم علاوه بر تعدادی از روستاهای شهرستان، در برخی از مناطق شهری نیز آنتن‌دهی تلویزیون ملی کشور اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دیدن برنامه‌های تلویزیونی یکی از فعالیت‌های عموم مردم در اوقات فراغت است لذا بسیاری از ساکنان این مناطق تماشاگر برنامه‌های ماهواره‌ای هستند و زمانی که از آن‌ها می‌خواهیم این روند را ادامه ندهند عدم دسترسی به برنامه‌های ملی را یکی از این دلایل عنوان می‌کنند.

بیگدلو تصریح کرد: ضروری است تا مسئولان و دلسوزان هر چه سریع‌تر در راستای رفع نقاط کور آنتن‌دهی برنامه‌های صدا و سیمای استان و کشور در این مناطق اقدام کنند. به ‌ویژه در ماه مبارک رمضان که برنامه‌های خوبی از طریق شبکه‌های مختلف تولید و پخش می‌شود.

وی با بیان این‌که «ماه رمضان فرصت استفاده از دانش دینی مبلغان است» تأکید کرد: تاکنون 150 نفر از مبلغین به روستاها و نواحی مختلف شهرستان اعزام‌ شده‌اند و اعزام 40 نفر دیگر نیز ادامه دارد و آنچه مهم است توجه به اخلاق‌مداری و منش دینی از سوی مبلغین دینی است که می‌تواند در اثرپذیری مخاطبین از مطالبی که در منبرها عنوان می‌شود خود را به ‌خوبی نشان دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده با انتقاد از اینکه در سال‌های اخیر اعزام مبلغ برای طرح اوقات فراغت از سوی متولیان امر به ‌طور جدی دنبال نمی‌شود، گفت: حضور مبلغان در طرح اوقات فراغت از زمینه‌های مثبت تربیت دینی برای سنین کودکی و نوجوانی به ‌ویژه در مناطق روستایی است، ولی درسال‌های اخیر شاهد کمرنگ شدن توجه دستگاه‌های متولی به این مقوله فرهنگی هستیم که ضروری است بازنگری ویژه‌ای در این حوزه صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N866121

وبگردی