آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی:

حوزه فرهنگ نیازمند تغییر و یا اصلاح ساختار است

حوزه فرهنگ نیازمند تغییر و یا اصلاح ساختار است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: حوزه فرهنگی دچار مشکلی جدی در خصوص نبود نیروی انسانی ماهر و عالم است.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی با اشاره به اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اظهار کرد: با توجه به وجود ظرافت‌های خاص در حوزه فرهنگی و استفاده از شیوه‌های مدرن در اصول و مبانی تبلیغی، اما حوزه فرهنگی با کمبود و نبود نیروی انسانی ماهر و عالم در این حوزه مواجه است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرستان‌های علوم و معارف ادامه داد: امیدواریم این مدارس در آینده نه چندان دور با تربیت نیروهای ماهر و متخصص کمبودهای لازم در نبود نیروی انسانی را در بخش‌های فرهنگی دستگاه‌ها مرتفع کند.

خادمی افزود: امروزه تهاجم فرهنگی در پناه فضای مجازی به صورت علنی و غیرعلنی به درون و اندرون خانه‌های مردم نفوذ کرده است بنابراین مشکل ابزاری نیز از دیگر موانع حوزه فرهنگ محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: برای مقابله جانانه با این مهم نیازمند به ابزار، اصول و شیوه مدرن هستیم، زیرا به اندازه کافی دارای فرهنگ عمیق و غنی با پشتوانه دینی بوده و این که باید بدانیم با مردم باید به زبان خودشان به صحبت پرداخت.

خادمی با بیان این‌که «در حوزه فرهنگ مشکل ساختاری وجود دارد» خاطرنشان کرد: تدبیر در حوزه رفع مشکل ساختاری حوزه فرهنگ دست استان‌ها نیست بلکه باید مسئولان ارشد نسبت به رفع این مهم اقدام کنند.

وی با تاکید بر تجدید ساختار و ایجاد ساختاری فعال، پویا و پاسخگو در حوزه فرهنگ، یادآور شد: هم اکنون دستگاه‌های بسیاری در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و در برخی موارد به موازات یکدیگر فعالیت می‌کنند.

خادمی عنوان کرد: در برخی موارد نیز در حوزه فرهنگ، اقدامات به صورت سلیقه‌ای و کارشناسی نشده انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: معتقدم هم اکنون حوزه فرهنگ نیازمند تغییر و یا اصلاح ساختار است.

انتهای پیام

کد N866117

وبگردی