آفتاب
نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا:

جمهوری اسلامی اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نمی‌دهد

جمهوری اسلامی اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نمی‌دهد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ آمریکایی‌ها با زیاده خواهی‌هایشان به دنبال سنگ اندازی در مسیر مذاکرات هستند.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، در واکنش به صحبتهای اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در مورد بازرسی از مراکز نظامی گفت که جمهوری اسلامی به هیچ عنوان زیر بار زیاده خواهی آمریکا به خصوص در حوزه بازرسی از مراکز غیر هسته‌ای نمی رود.

وی گفت:‌ جمهوری اسلامی مذاکرات هسته‌ای را در چارچوب مقررات آژانس انجام میدهد و طبیعتا در چارچوب ان. پی. تی و پروتکل الحاقی در صورت تصویب مجلس حاضر به انجام تعهدات است.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به هیچ عنوان زیاده خواهی‌های آمریکایی‌ها را به خصوص در حوزه بازرسی‌ها

نمی پذیرد، افزود:‌ آمریکایی‌ها با طرح این زیاده طلبی‌ها به دنبال سنگ اندازی در مسیر مذاکرات و وارد کردن فشار به تیم مذاکره‌کننده هستند؛ حال اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند هیچ نوع بازرسی از اماکن هسته‌ای و غیر هسته‌ای را مطالبه کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که بازرسی از اماکن نظامی و دفاعی و غیر هسته‌ای به هیچ عنوان از نظر جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و خط قرمز محسوب می‌شود، بازرسی ها در چارچوب آژانس ، مقررات ان پی تی و پروتکل الحاقی آن هم در صورت تصویب مجلس امکان پذیر است.

نقوی حسینی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال دسترسی به اطلاعات و اسرار نظامی ما هستند گفت: آمریکایی‌ها با این اطلاعات می‌خواهند در توسعه و پیشرفت کشور در حوزه دفاعی و نظامی سنگ اندازی و اخلال ایجاد کنند چون می‌دانند امروز دانش بومی و صنعت نظامی ما یکی از پیشرفته ترین حوزه های دانش کشور به شمار می آید و حتی به عنوان یک دانش پیشرفته در منطقه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N866061

وبگردی