آفتاب
رییس قوه قضاییه تاکید کرد:

لزوم رعایت اخلاق دینی از سوی رسانه ها و اشخاص

لزوم رعایت اخلاق دینی از سوی رسانه ها و اشخاص

رییس قوه قضاییه گفت: طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی طرح خوبی است و امیدواریم در نهایت به تسریع در مبارزه با مفاسد اقتصادی کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله آملی لاریجانی که به مناسبت هفته قوه قضاییه در برنامه زنده تلویزیونی با مردم سخن می گفت در این باره اظهار کرد: این طرح روی هم رفته طرح خوبی است . البته پیشنهاد آن از طرف مجلس بود، ولی ما هم نظراتی داشتیم و امیدواریم که این طرح در نهایت به تسریع در مبارزه با مفاسد اقتصادی کمک کند.

رییس قوه قضاییه همچنین ضمن تاکید بر لزوم رعایت اخلاق حرفه ای و دینی توسط رسانه ها و اشخاص گفت: عده ای گمان می کردند که نمایندگان مصونیت قضایی دارند، اما شورای نگهبان در سال 80 نظر صریحی داد مبنی بر اینکه هیچ یک از اصول قانون اساسی از جمله اصل 86 ارتکاب جرم را تجویز نمی کند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه مساله مذکور در دستگاههای اجرایی هم وجود دارد گفت: زمانی گفتمان بسیار بدی و بگم بگم هایی راه افتاده بود. ما یک وقتع دیدیم که یک رییس دولت در مجلس سخنانی گفت و دو رییس قوه را متهم کرد به چیزی که به ایشان هیچ ربطی نداشت و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این سخنان خلاف شرع ، قانون، مصلحت و حقوق مردم بود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ حقوق مردم افزود: مردم وقتی که دارند زندگی شان را می کنند بنا نیست که هر ساعت فکر کنند که فردا چه بلوایی در کشور رخ میدهد و چه کسانی علیه هم حرف می زنند و قوا به جان هم می افتند.

آملی لاریجانی گفت: فضای جامعه اجازه این کارها را نمی دهد و از مسوولان دستگاههای مختلف هم چنین چیزی متوقع نیست.

مشروح سخنان رییس قوه قضاییه متعاقبا ارسال می شود.

کد N866041

وبگردی