آفتاب

توقیف دارایی‌های نخست وزیر سابق تشکیلات خودگردان فلسطین

توقیف دارایی‌های نخست وزیر سابق تشکیلات خودگردان فلسطین

نخست وزیر سابق تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، این تشکیلات پس از آنکه او را به پولشویی متهم کرده، تمامی دارایی‌های یک موسسه توسعه‌محور متعلق به وی و همچنین حساب بانکی او را مسدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سلام فیاض که یک اقتصاددان به لحاظ سیاسی مستقل است، از سال 2007 تا 2013 نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین بود اما در سال 2013 پس از اختلاف با محمود عباس، رئیس این تشکیلات از سمتش استعفا کرد.

سلام فیاض از حمایت قاطع غرب بهره‌مند است و بر ترمیم دارایی‌های فلسطین و اجرای پروژه های توسعه تمرکز داشت.

سلام فیاض در حال حاضر ریاست هیات مدیره موسسه توسعه محور "فلسطین فردا" را بر عهده دارد. سلام فیاض اعلام کرده، اعتبارات این موسسه در پی یک پرونده‌ای که به اتهام پولشویی علیه وی مطرح شد، مسدود شده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سلام فیاض در گفتگو با خبرگزاری فلسطینی "وطن" خاطر نشان کرد که عبد الغنی عویوی، دادستان کل فلسطین در تاریخ 15 ژوئن جاری دستور توقیف اموال این موسسه به اتهام پولشویی و برخی شبهات درباره اموال آنرا صادر کرد.

فیاض در واکنش به صدور این حکم اعلام کرد: ما مطیع قانون هستیم و در دادگاه حاضر خواهیم شد. لذا الان زمان مناسبی برای اظهار نظر درباره این اقدام دادستانی نیست، اما شکی ندارم که تمامی اقدامات موسسه "فلسطین فردا" از لحاظ منابع مالی و فعالیت مسالمت آمیز و مطابق قوانین و مقررات است.

منابع آگاه اعلام کردند که اکثر اموال توقیف شده این موسسه، کمک هایی است که از طرف سازمان هلال احمر امارات به این موسسه اعطا شده بود.

نخست وزیر سابق تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اظهار داشت که این اعتبارات مخصوص پروژه هایی در بیت‌المقدس و کرانه باختری بودند. وی همچنین ارتکاب هرگونه جرم ازسوی خود را رد کرد.

دفتر دادستانی کل تشکیلات خودگردان فلسطین نیز وجود این شکایت قضایی را تایید کرد اما ازاظهار نظردرباره آن خودداری کرد.

منتقدان محمود عباس می‌گویند او تلاش دارد تا مخالفان سیاسی بالقوه خود را به حاشیه براند.

کارشناسان معتقدند که این اقدام در راستای جنگ علیه مخالفان سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطین و شخصیت های بانفوذ آن صورت می گیرد و مشابه اقدامات صورت گرفته علیه محمد دحلان عضو برکنار شده جنبش فتح است که پس از تشدید اختلافاتش با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از این جنبش اخراج شد.

سلام فیاض چندین دوره نخست وزیر فلسطین بود که آخرین مورد از آنها نخست وزیری دولت رام الله که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در راستای شکاف داخلی و به صورت خودسرانه آنرا تشکیل داد.

انتهای پیام

کد N865934

وبگردی