آفتاب

اعتراض اپوزیسیون آلبانی به نحوه برگزاری انتخابات محلی

اعتراض اپوزیسیون آلبانی به نحوه برگزاری انتخابات محلی

اپوزیسیون آلبانی بروز آنچه که بی‌نظمی‌های انتخاباتی در جریان برگزاری انتخابات محلی در روز یکشنبه خواند را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، احتمالا نخستین نتایج رسمی انتخابات تعیین شهرداران و اعضای شورای شهر 61 حوزه شهری آلبانی تا امروز (دوشنبه) منتشر نخواهد شد اما حزب اپوزیسیون دموکراتیک که حزب اصلی مخالف دولت است، بلافاصله پس از پایان انتخابات در ساعات 5 عصر روز یکشنبه به وقت محلی به نحوه برگزاری آن اعتراض کرد.

ادی پالوکا، قانونگذار ارشد حزب دموکراتیک در بیانیه‌ای با مدعی شدن پیروزی آشکار حزبش در این انتخابات گفت: در فرآیند برگزاری انتخابات بی‌نظمی‌ها و دستکاری‌هایی وجود داشت و فشارها و تهدیداتی علیه رای‌دهندگان راستگرا مطرح شد. از زمان سقوط کمونیست در اوایل دهه 1990 انتخابات در آلبانی همواره با خشونت و اتهام تقلب از سوی همه طرفین همراه بوده است.

ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی متعلق به حزب سوسیالیست‌های حاکم بعد از انتخابات محلی اظهار داشت: این انتخابات شفاف‌ترین و آزادترین انتخاباتی بوده که در تاریخ آلبانی برگزار شده است. حدود 3.3 میلیون آلبانی واجد شرایط رای دادن در روز یکشنبه بودند اما تنها حدود 45 درصد از رای‌دهندگان در انتخابات شرکت کردند.

ائتلاف حاکم آلبانی که تعداد حوزه‌های شهری را از 373 به 61 حوزه در راستای اصلاح دولت‌های محلی کاهش داد اعلام کرد: از بابت پیروزی خود در این انتخابات مطمئن است.

انتهای پیام

کد N865842

وبگردی