آفتاب
در نشست اخیرش درباره فلسطین؛

اتحادیه عرب: اقدامات اسرائیل رسیدن به راهکار دو کشوری را دشوار کرده است

اتحادیه عرب: اقدامات اسرائیل رسیدن به راهکار دو کشوری را دشوار کرده است

کمیته وزارتی اتحادیه عرب در نشستی بر لزوم حل و فصل اختلافات چندساله رژیم صهیونیستی و ‌فلسطین براساس اصل تشکیل دو کشور و اجرای طرح صلح عربی در خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الشروق، بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت خارج مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیته وزارتی اتحادیه عرب در نشستی که به ریاست مصر و مشارکت اردن، مراکش، فلسطین و دبیرکل اتحادیه عرب برگزار شد، بر لزوم تعیین ملاک‌های مشخص و جدول زمانی برای برقراری صلح تاکید و اعلام کرد: شورای امنیت نیز باید مسئولیت خود در این زمینه را بپذیرد.

عبدالعاطی افزود: کمیته وزراتی اتحادیه عرب راه‌های ایجاد شرایط مناسب برای از سرگیری مذاکرات میان دو طرف را که به توافقی برای پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین بینجامد مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار داشت: وزرای اتحادیه عرب در این نشست از دشوارتر شدن اجرای طرح تشکیل دو کشور به خاطر ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل به شدت ابراز نگرانی کرده و انجام اقداماتی دقیق در راستای تشکیل دو کشور و کمک به ایجاد فضایی مناسب برای از سرگیری مذاکرات را طبق اصول روند صلح خواستار شدند.

انتهای پیام

کد N865517

وبگردی