آفتاب

مسکو: ائتلاف‌های ضد تروریستی غرب برای مداخله در کشورهای دیگر تشکیل می‌شود

مسکو: ائتلاف‌های ضد تروریستی غرب برای مداخله در کشورهای دیگر تشکیل می‌شود

دبیر شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد، ائتلاف‌های ضد تروریستی که کشورهای غربی تشکیل می‌دهند هدفشان مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در مصاحبه با روزنامه کومرسانت این کشور گفت: در حقیقت ائتلاف‌هایی که اخیرا تحت عنوان ائتلاف ضدتروریستی تشکیل شدند برای مداخله‌های نظامی در امور کشورهای مستقل مورد استفاده قرار می گیرند.

این مقام روس خاطرنشان ساخت: یک چنین سناریویی را می‌توان در سوریه دید؛ جایی که غرب تلاش می‌کند برای سرنگون کردن دولت مشروع بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از نیروهای مخالف حمایت کند. به همین دلیل است حملاتی که علیه اهداف متعلق به گروه تروریستی داعش در این کشور انجام می شوند پراکنده هستند.

پاتروشف ادامه داد: بنابراین اگر تروریست ها با بشار اسد بجنگند (از نظر غرب) آنها را می توان مشروع دانست و اگر اقدامات آنها برای منافع آمریکا زیانبار باشد، مثل مورد عراق، باید ترویست ها را نابود کند.

وی در عین حال تاکید کرد که اصولا مبارزه کشورها جدا از هم و یا گروهی از کشورها با تروریسم نمی تواند موثر باشد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت: روسیه تاکید می کند که باید نقش هماهنگ کننده اصلی برای مبارزه با تروریسم به سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان واگذار شود.

پاتروشف همچنین خاطر نشان کرد، روسیه نگران است که حدود هزار تن از تبعه‌های این کشور در حال حاضر مشغول جنگیدن در کنار داعش در خارج از این کشور هستند و هنگام بازگشت از جنگ اقدام به تشکیل گروهک‌های تروریستی خواهند کرد.

وی در عین حال برآورد کرد بیش از 1000 شهروند روس به خاورمیانه رفته‌اند تا به گروه تروریستی داعش بپیوندند.

انتهای پیام

کد N865387

وبگردی