آفتاب

فرانسه از اردن خواست تابع قوانین بین‌المللی باشد

فرانسه از اردن خواست تابع قوانین بین‌المللی باشد

وزیر امور خارجه فرانسه از اردن خواست تا با تبعیت از قوانین بین‌المللی، مظنون اصلی حمله سال 1982 به رستوران یهودیان در پاریس را مسترد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در جریان کنفرانس خبری مشترک با ناصر جوده، همتای اردنی خود در امان گفت: من از دوستان اردنی خود خواسته‌ام تا به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند. چنین قوانینی شامل درخواست استرداد می‌شود و ما خواهان استرداد مظنون اصلی حمله 1983 در پاریس هستیم.

یک منبع حقوقی فرانسوی روز چهارشنبه اعلام کرد، درخواست استرداد «زهیر محمد حسن خالد العباسی» 62 ساله و مظنون فلسطینی‌الاصل برای دولت اردن آماده شده است. این مرد مغز متفکر حمله 1982 به رستوران یهودیان در پاریس است. این فرد متخلص به «امجد عطا» یکی از سه مردی بود که فرانسه حکم دستگیری بین‌المللی آنها را اوایل سال جاری میلادی ارائه کرد. در حمله 1982 به این رستوران شش تن کشته و 22 تن دیگر نیز زخمی شدند.

این مظنون اول ژوئن 2015 در اردن بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شد. ممنوعیت سفر علیه وی تصمیم برای استردادش را به حالت تعلیق درآورده است. یک منبع اردنی مطلع گفت که استرداد این مرد به فرانسه ممکن است دشوار باشد. وی تاکید کرد، اردن اغلب شهروندان خود را به سایر کشورها مسترد نمی‌کند؛ حتی اگر براساس یک توافق برای استرداد باشد. در چنین پرونده‌هایی، این افراد عموما در دادگاه‌های ویژه در اردن محاکمه می‌شوند.

انتهای پیام

کد N865343

وبگردی