آفتاب

پاریس مستقیما به کردستان عراق سلاح می‌دهد/ آغاز آموزش نظامی عشایر سنی توسط آمریکا

پاریس مستقیما به کردستان عراق سلاح می‌دهد/ آغاز آموزش نظامی عشایر سنی توسط آمریکا

همزمان با آغاز آموزش عشایر اهل سنت عراق توسط آمریکا، پاریس نیز در اقدامی مشابه اقلیم کردستان عراق را به طور مستقیم به سلاح مجهز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه السفیر لبنان، علی الدولمری، معاون نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در فرانسه گفت: ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه در روزهای آتی به اقلیم کردستان سفر کرده و با مسئولان کردستان دیدار می‌کند.

به گفته علی الدولمری لودریان سلاحهای پیشرفته‌ای از نوع میلان، دو شکا، جلیقه‌های ضد گلوله و خمپاره را به اقلیم کردستان تحویل خواهد داد.

وی تاکید کرد: فرانسه به حمایت از پیشمرگ‌ها و اقلیم کردستان وعده داده و بدون مداخله دولت بغداد این سلاح‌ها را به طور مستقیم تحویل می‌دهد.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق پیشتر به پاریس سفر و با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرده بود. در این دیدار فرانسه متعهد به حمایت از پیشمرگ‌ها شد.

در همین راستا، ژنرال توماس وایلدی، رئیس هیات ستاد مرکز فرماندهی مشترک "ائتلاف ضد داعش" اعلام کرد که ارتش آمریکا مقدمات را برای آموزش نظامی عشایر سنی در پایگاه هوایی "التقدم" در الانبار فراهم آورده و روند انتخاب و عضوگیری از میان نیروهای عشایر سنی تنها از سوی دولت عراق و نه آمریکا یا "ائتلاف ضد داعش"صورت می‌گیرد.

وایلدی تاکید کرد: 500 تن از نیروهای عشایر سنی اخیرا به نیروهای داوطلب مردمی پیوستند.

وی ضمن اشاره به موفقیت‌های اخیر نیروهای عراقی علیه داعش اعلام کرد که غیرنظامیان در حال بازگشت به منازل خود در تکریت هستند.

وایلدی گفت: نیروهای عراقی به پیشروی خود در شهر "بیجی" ادامه می‌دهند و مسیر اصلی امداد رسانی به پالایشگاه بیجی را گشوده‌اند.

انتهای پیام

کد N865278

وبگردی