آفتاب

نخست‌وزیر منتخب دانمارک دولت اقلیت تشکیل می‌دهد

نخست‌وزیر منتخب دانمارک دولت اقلیت تشکیل می‌دهد

لارس لوکه راسموسن از حزب راست میانه ونستره (Venstre) دانمارک در پی به قدرت رسیدن راست‌ها در انتخابات دولت اقلیت تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارگارت دوم ملکه دانمارک از لارس لوکه راسموسن، نخست وزیر منتخب خواسته است تا احتمال تشکیل دولت اکثریت با سایر احزاب را بسنجد.

راسموسن در مصاحبه‌ای گفت: من با جدیت تلاش کردم تا این مسئولیت را اجرا کنم اما امکان آن وجود ندارد. من پس از دیدار با چندین تن از رهبران احزاب به این نتیجه رسیدم.

وی تاکید کرد که امروز (دوشنبه) مجددا با ملکه دانمارک دیدار می‌کند تا حکم تشکیل دولت اقلیت را دریافت کند. در دوران کارزار انتخاباتی، سایر احزاب کوچک جناح راست اعلام کردند که به دولت ائتلافی با ونستره ملحق نمی‌شوند. سخنان راسموسن در شرایطی مطرح می‌شود که پس از انتخابات پنج شنبه گذشته این گمانه زنی‌ ایجاد شد که حزب راست میانه برای تشکیل دولت ائتلافی به حزب ضد مهاجرت "مردم دانمارک" ملحق می‌شود.

در حال حاضر دو سناریوی احتمالی وجود دارد: یا حزب راست میانه ونستره به تنهایی دولت تشکیل می‌دهد و یا از حزب مردم دانمارک موسوم به دی پی پی می‌خواهد که به آن ملحق شود.

حزب ضد مهاجرت مذکور در ازای پیوستن به ائتلاف می‌خواهد که محدودیت‌های بیشتری علیه مهاجران اعمال شود و هزینه‌های عمومی افزایش یابد، اقداماتی که حزب راسموسن با آن مخالف است.

انتهای پیام

کد N865226

وبگردی