آفتاب

دیدار پسر عبدالله صالح با جانشین ولیعهد عربستان و تهدید ریاض به "شرایط سخت"

دیدار پسر عبدالله صالح با جانشین ولیعهد عربستان و تهدید ریاض به "شرایط سخت"

منابع آگاه یمنی از دیدار جنجالی پسر علی عبدالله صالح و محمد بن سلمان در ریاض و تهدیدات متقابل دو طرف در این دیدار خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رای الیوم، منابع آگاه یمنی اعلام کردند که سفر احمد علی عبدالله صالح، پسر علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن به ریاض توسط دولت امارات ترتیب داده شده بود تا وی در خصوص حل بحران یمن برای ممانعت از متوسل شدن عربستان به راهکار نظامی با مسئولان عربستانی مذاکره کند.

به گفته این منابع احمد صالح از طریق یک هواپیمای اماراتی به ریاض رفت و با محمد بن سلمان، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان دیدار کرد.

منابع یمنی گزارش دادند محمد بن سلمان خواهان بازرسی احمد صالح پیش از دیدار با وی شد تا مبادا دستگاه ضبط صوتی را به همراه داشته باشد اما احمد صالح با این مساله مخالفت و تهدید به بازگشت کرد.

این منابع تاکید کردند که این دیدار یک دیدار جنجالی بود چرا که محمد بن سلمان در این دیدار مهمان خود و پدرش را به طور مستقیم به "شرایط سخت" تهدید کرد.

از زمانی که عبدربه منصور هادی،‌ رئیس جمهور مستعفی یمن احمدصالح را از سمت خود به عنوان سفیر یمن در امارات برکنار کرد وی همچنان در امارات مقیم است و تاکنون سفیر جدیدی به عنوان جانشین وی تعیین نشده است.

انتهای پیام

کد N865136

وبگردی