آفتاب

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار تسلیحات سنگین در شرق اروپا

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار تسلیحات سنگین در شرق اروپا

یکی از مقامات ارشد روسیه نسبت به استقرار تسلیحات سنگین امریکا در شرق اروپا و همچنین تشدید تنش‌ها در روابط مسکو- واشنگتن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این هشدار رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه از اشخاص برجسته سابق در کا. گ. ب نسبت به برنامه آمریکا در استقرار تسلیحات سنگین در شرق اروپا در حالی مطرح شده است که ناتو برنامه‌های احتیاطی در قبال تنش اخیر در اروپا و برای نخستین بار از زمان جنگ سرد در نظر گرفته است.

"سرگئی ایوانف"، رئیس دفتر کرملین در مصاحبه‌ای با روزنامه فایننشال تایمز گفت: وخالت روابط آمریکا و روسیه و هرگونه اقدام نامناسب از سوی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه به معنای این است که مسکو آن‌ها را یک تهدید خارجی علیه خود می‌داند و با آن‌ها مقابله خواهد کرد.

وی در این مصاحبه گفت: اگر زیرساخت‌های نظامی ناتو در شرق اروپا گسترده شوند یا آمریکا واقعا به دنبال استقرار سیستم های دفاع موشکی در رومانی، بلغارستان یا لهستان باشد، ما این اقدامات را تهدید خارجی علیه کشور تلقی می‌کنیم.

اظهارنظرهای این مقام ارشد دولت روسیه در حالی مطرح شده است که ناتو اخیرا خود را آماده ارائه اختیارات جدید به نیروهای نظامی متحدانش در استقرار نیروها می‌کند. ناتو به دنبال راه‌هایی برای تقویت امور لجستیکی خود در سراسر اروپا است.

مقام‌های ناتو گفته‌اند که اقدامات جدید کاملا دفاعی است اما خواهان تسریع واکنش ناتو در مقابل بحران‌ها هستند.

ایوانف در ادامه مصاحبه خود با فایننشال تایمز از اقدامات اخیر برای احیای مذاکرات میان مسکو و واشنگتن استقبال کرد اما به نگرانی‌هایی عمیق درباره رویکرد مداخله‌جویانه و نفوذ آمریکا نیز اشاره کرد.

وی ادامه داد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به سوچی روسیه آمد و با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و مذاکرات بلندمدتی را با هر دو در جوی دوستانه و عادی برگزار کرد.

انتهای پیام

کد N865124

وبگردی