آفتاب

حمله جنگنده‌های ناشناس به مقر تروریست‌های داعش در سرت لیبی

حمله جنگنده‌های ناشناس به مقر تروریست‌های داعش در سرت لیبی

منابع لیبیایی از حمله جنگنده‌های ناشناس به یکی از پایگاه های گروه روریستی داعش در شهر سرت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، منابع لیبیایی اعلام کردند که یک پایگاه وابسته به داعش در شهر سرت که پیشتر مقر نیروهای امنیت داخلی بوده توسط جنگنده‌های ناشناس بمباران شد.

به گفته این منابع این انفجارها منجر به منهدم شدن تعدادی تجهیزات و کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد شد.

داعش پس از شکست دادن شبه‌نظامیان فجر لیبی از چند ماه پیش شهر سرت را اشغال کرده است.

لیبی از مدت‌ها پیش صحنه درگیری‌های شدید میان شبه‌نظامیان از یکسو و ارتش ملی لیبی با افراد مسلح از سوی دیگر بوده که در این درگیری‌ها تعداد زیادی نظامی و غیرنظامی کشته شدند.

نبود یک دولت واحد در لیبی نیز به درگیری‌ها دامن می‌زند. در لیبی همزمان دو دولت طبرق که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و دولت طرابلس که مورد حمایت شبه‌نظامیان است، وجود دارد.

تاکنون مذاکرات زیادی برای حل بحران لیبی در الجزایر، مراکش و مناطق دیگر برگزار شده اما همچنان بی‌نتیجه مانده است.

در همین راستا منابع آگاه لیبیایی اعلام کردند که چهره‌های سرشناس شهر «جنزور» واقع در غرب طرابلس در الزنتان توافق‌نامه‌ای را جهت تسلیم شهرهای خود به ارتش بدون درگیری امضا کرده‌اند تا ارتش بتواند طی ساعات آتی وارد آن شود.

مسوول اتاق عملیات ارتش ملی لیبی در منطقه غربی طرابلس گفت: ارتش براساس توافق مشابهی که صورت گرفته وارد شهر «العجیلات» نیز خواهد شد و مناطق غرب پایتخت وارد مذاکراتی با ارتش شده‌اند تا این شهرها را از جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه دور نگهدارند.

انتهای پیام

کد N865113

وبگردی