آفتاب
داروهای داخلی هپاتیت C در راه است

شرط وزارت بهداشت برای واردات داروهای جدید هپاتیتC

شرط وزارت بهداشت برای واردات داروهای جدید هپاتیتC

رییس سازمان غذا و دارو گفت: داروی هپاتیت C تولید داخل طی امسال وارد بازار خواهد شد .

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رسول دیناروند در این باره گفت: اکثر بیماران مبتلا به هپاتیت کشور با رژیم‌های درمانی موجود مداوا می‌شوند و خوشبختانه بیشتر این داروها در داخل کشور تولید می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با پوشش مناسب داروهای این بیماران توسط بیمه، مشکلی برای درمان آنها وجود ندارد، افزود: برای عده ای هم که نسبت به درمان مقاومند در دنیا داروهای نسل جدیدی معرفی شده که قیمت‌هایی بسیار بالا و بعضا در حدود چند صد میلیون دارند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این داروها به فهرست رسمی داروهای کشور افزوده شده‌اند، بیان کرد: اما به دلیل اینکه سازمان غذا و دارو قیمت‌های گزاف آنها را قبول ندارد، لذا برای آنها سقف قیمت مشخصی تعیین کرده است تا کمترین فشار متوجه بیماران باشد.

دیناروند ضمن تاکید برعدم وجود هیچگونه نگرانی بابت تامین این داروها تصریح کرد: با واردکنند گان نوع وارداتی این دارو نیز در حال مذاکره‌ایم اگر قیمت‌ها را کاهش دهند و این کاهش قیمت از نظر سازمان غذا و دارو مورد قبول واقع شود، مجوز ورود صادر می‌شود و تا دو سه ماه آینده امکان دسترسی به این داروها وجود خواهد داشت. در غیر اینصورت هم اگر بیماران اندکی صبر پیشه کنند شاهد ورود داروهای تولید داخل این بیماری به بازار خواهند بود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر درمان بیماران هپاتیت جواب ندهد، احتمال ابتلا به بیماری سینوزیت کبدی وجود دارد، گفت: پیوند کبد ناموفق هم می‌تواند جان بیمار را در معرض خطر جدی قرار دهد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در توضیح بیشتر درباره داروهای بیماران مبتلا به هپاتیت، با اشاره به حدود سه تا چهار داروی ضد ویروس هپاتیت C عنوان کرد: از جمله این داروها، داروهای سوفوس بوویر (Sofosbuvir)محسوب می‌شوند و شانس درمان بیماری هپاتیت با آنها تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد؛ به طوری که داروهای مذکور نجات بخش بوده و درمان بوسیله آنها تقریبا قطعی است.

وی در پایان افزود: اکنون این دسترسی بصورت محدود برای تعدادی از بیماران وجود دارد، اما همانطور که گفته شد دسترسی کامل برای تمامی متقاضیان در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر خواهد شد.

انتهای پیام

کد N865093

وبگردی