آفتاب

کنترل ارتش و قبایل یمن بر چند پایگاه‌ نظامی در داخل مرزهای عربستان

کنترل ارتش و قبایل یمن بر چند پایگاه‌ نظامی در داخل مرزهای عربستان

همزمان با ادامه حملات متجاوزانه عربستان به یمن، منابع یمنی از کنترل ارتش و قبایل بر پایگاه‌های نظامی مهم عربستان در خاک این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری یمن (سبأ)، ارتش یمن با کمک کمیته‌های مردمی و قبایل مقرهای نظامی سعودی‌ها در شهرهای نجران و جازان واقع در جنوب عربستان را با بیش از 45 موشک هدف قرار دادند که موجب وارد آمدن خسارت‌های شدید به نیروهای عربستانی و فرار آنها از پنج پایگاه نظامی شد که در نهایت این پایگاه‌ها به کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمد.

به گزارش منابع نظامی یمنی یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی به پنج پایگاه در جازان حمله کرده و دو خودروی زرهی را به آتش کشیدند.

در همین راستا سامانه‌های دفاع هوایی ارتش یمن یک پهپاد جاسوسی عربستان را در منطقه «باحباجر» در استان صعده سرنگون کردند.

نیروهای امنیتی یمن همچنین یک گروه تروریستی را که لباس زنانه بر تن داشتند و برای اجرای عملیات تروریستی در مسیر صنعاء در حرکت بودند، شناسایی و بازداشت کردند.

یک خودروی بمب‌گذاری شده نیز که در کنار مسجد «التوفیق» در صنعاء پارک شده بود توسط نیروهای یمنی شناسایی و خنثی شد.

از سوی دیگر به گفته منابع امنیتی یمن در انفجار یک بمب در شهر «عتیق» واقع در استان شبوه هشت حوثی کشته شدند.

همزمان با پیشروی‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، جنگنده‌های متجاوز عربستان چهار حمله را به سد قدیمی مأرب، «وادی جفینه»، منطقه «الاشراف»، «سوق الاربعاء» در استان حجه انجام دادند. این جنگنده‌ها همچنین تعدادی از تاسیسات دولتی و دانشگاهی رادر استان تعز هدف گرفتنند که موجب ویرانی کامل آنها شد.

در همین حال جولیان هارنس، از مسئولان صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نسبت به خطر استفاده از کودکان در جنگ و برای نگهبانی در ایست‌های بازرسی و حمل سلاح هشدار داد.

خبرگزاری یمن به نقل از این مسوول سازمان ملل اعلام کرد: افزایش آمار عضوگیری و استفاده از کودکان در سال 2015 نسبت به سال 2014 به طور قابل توجهی بالا رفته است.

جولیان هارنس گفت: تعداد کودکانی که طی 10 هفته گذشته در یمن کشته شده‌اند چند برابر تمامی کودکانی است که در سال گذشته کشته شده‌اند.

وی افزود: گروه‌های مسلح در یمن به عضوگیری از میان کودکان اقدام می‌کنند. این در حالی است که کودکان آینده یمن هستند و باید همواره از آنها حمایت به عمل آید و از خطرات دور نگه داشته شوند.

انتهای پیام

کد N865061

وبگردی