آفتاب

دستور مقامات صهیونیستی برای ممانعت از ورود ناوگان آزادی 3 به غزه

دستور مقامات صهیونیستی برای ممانعت از ورود ناوگان آزادی 3 به غزه

ارتش صهیونیستی روز یکشنبه دستور ممانعت از رسیدن ناوگان آزادی 3 به نوار غزه را که قرار است طی روزهای آتی سفر خود به غزه را آغاز کند، دریافت کرد.

ارتش صهیونیستی روز یکشنبه دستور ممانعت از رسیدن ناوگان آزادی 3 به نوار غزه را که قرار است طی روزهای آتی سفر خود به غزه را آغاز کند، دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره به نقل از شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی، در حالی که هنوز کشتی های ناوگان آزادی 3 به غزه نزدیک نشده‌اند، پایگاه خبری صهیونیستی "روتر" گزارش داد که مراجع سیاسی به ارتش و نیروی دریایی رژیم صهیونیستی دستور ممانعت از رسیدن کشتی های ناوگان آزادی 3 به غزه را داده‌اند.

ادهم ابو سلمیه سخنگوی کمیته ملی لغو محاصره غزه اعلام کرد که تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر ممانعت از ورود کشتی‌های ناوگان آزادی 3 به غزه نشانگر بی‌شرمی سیاسی و سرکوبگری نظامی این رژیم است و در نوع خود نوعی بی توجهی به خواسته‌های جامعه بین‌المللی به شمار می‌رود.

ناوگان آزادی 3 امروز یا فردا راهی سواحل غزه می شود. این ناوگان که کمیته بین المللی لغو محاصره باریکه غزه آن را تدارک دیده است، متشکل از 6 یا 7 فروند کشتی حامل کمک های انسانی و پزشکی است.

تعدادی از شخصیت های عربی و غربی و بین المللی نظیر منصف المرزوقی رئیس جمهور سابق تونس، رابرت مارتن فعال استرالیایی، یحیی السعود نماینده پارلمان اردن، ثیریزار فورکادیس راهب اسپانیایی، رابرت لوفلادیس استاد دانشگاه کوینز کانادا، نادیا کیفرکوفا روزنامه نگار و نویسنده روسی و مولف کتاب "فلسطین مبارز"، تعدادی از شخصیت‌های هندی و اندونزیایی و دیگر کشورها و شماری از نمایندگان اروپایی و شخصیت‌ها و فعالان اجتماعی و ورزشی و هنرمند و فعال بین المللی در قالب این ناوگان راهی غزه می شوند.

ناوگان آزادی 1 در ماه مه سال 2010 راهی غزه شد، ولی نیروی دریایی ارتش رژیم اشغالگر قدس آن را هدف حمله قرار داد که در پی این جنایت 10 تن از سرنشینان ترک آن به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر هم زخمی شدند.

تصمیم یکی از اعضای کنست صهیونیستی برای مشارکت در ناوگان آزادی 3

عضو کنست رژیم صهیونیستی از لیست مشترک عربی قصد مشارکت در ناوگان آزادی 3 برای لغو محاصره جائرانه غزه را دارد.

باسم غطاس در اظهاراتی خاطرنشان کرد که به منظور شرکت در ناوگان آزادی 3 که برای لغو محاصره غزه راهی این منطقه می شود، به آتن خواهد رفت. این ناوگان قرار است از آتن راهی سوئد و از آنجا هم به سمت غزه عزیمت کند.

غطاس از نتانیاهو خواست جلوی ورود ناوگان آزادی 3 به غزه را نگیرد.

وی همچنین اظهار داشت که ده ها فعال خارجی و اعضای پارلمان های بین المللی و شخصیت‌های برجسته جهانی در این ناوگان حضور دارند و در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد سد راه این ناوگان شود، ممکن است با بحرانی جدی روبه رو شود.

استقبال هنیه از عزیمت ناوگان آزادی 3 به نوار غزه

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از عزیمت ناوگان آزادی 3 از اروپا به غزه استقبال کرد.

اسماعیل هنیه به فعالان صلح بین المللی شرکت کننده در این ناوگان و در راس آن ائتلاف ناوگان آزادی و کمیته بین المللی لغو محاصره غزه و تمامی آزادگان جهان سلام و درود فرستاد.

هنیه تلاش های صورت گرفته برای لغو محاصره غزه، پایان دادن به رنج و محنت های ملت فلسطین و ابلاغ پیام و ندای آنان به جهانیان را ستود.

ناوگان آزادی 3 قرار است طی هفته‌های آینده به باریکه غزه برسد. در این ناوگان شخصیت های پارلمانی عرب و خارجی و فعالانی از سراسر جهان و 50 شخصیت سیاسی از 25 کشور دنیا حضور دارند.

انتهای پیام

کد N865034

وبگردی