آفتاب

تاکید میانمار و اتحادیه اروپا بر ادامه همکاری‌ها و مذاکرات دوجانبه

تاکید میانمار و اتحادیه اروپا بر ادامه همکاری‌ها و مذاکرات دوجانبه

میانمار و اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) بار دیگر بر تعهد خود برای ادامه و افزایش همکاری‌های دوجانبه از جمله در زمینه حقوق بشر تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در پی برگزاری دومین نشست میانمار- اتحادیه اروپا دو طرف در بیانیه‌ای مشترکی در یانگون بار دیگر بر ادامه همکاری‌های دو جانبه تاکید کرد. در این بیانیه اتحادیه اروپا بر تعهد جدی خود برای ادامه حمایت از روند دموکراتیک میانمار و اصلاحات و تعمیق بیشتر روابط تاکید کرد.

در طول مذاکرات، طرفین تازه‌ترین اقدامات خود برای تقویت حفاظت و ارتقای حقوق بشر را بیان کردند. در خصوص مساله مهاجرت، دو طرف بر اهمیت نجات جان انسان‌ها و حمایت از حقوق انسان‌ها تاکید کردند و اتحادیه اروپا از ابتکارعمل‌های منطقه‌ای برای مقابله با قاچاق انسان در کشورهای مبدا و فراهم کردن کمک‌های ضروری برای آنها تاکید کرد و به اتفاقات اخیر در مدیترانه و دریای آندامان اشاره کرد.

اتحادیه اروپا با تاکید بر انتخابات پارلمانی که اواخر امسال در میانمار برگزار می‌شود، اعلام کرد که سال 2015 می‌توان سالی مهم در روند دموکرات شدن میانمار باشد. در این بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که این انتظار وجود دارد انتخابات شفاف، معتبر و جامع باشد. طرف میانماری نیز بر قصد خود برای برگزاری انتخاباتی آزاد و منصفانه بر پایه استانداردهای بین‌المللی تاکید کرد و از ماموریت اخیر اتحادیه اروپا برای امکان سنجی ارسال هیات ناظران انتخاباتی این اتحادیه در اواخر امسال تقدیر کرد.

دو طرف توافق کردند تا دور بعدی مذاکرات رسمی را سال 2016 در بروکسل برگزار کنند. گفت‌وگوهای دو جانبه اتحادیه اروپا میانمار بر سر مساله حقوق بشر به ریاست مشترک نماینده ارشد وزارت خارجه میانمار و رئیس هیات اتحادیه اروپا برگزار شد.

انتهای پیام

کد N864944

وبگردی