آفتاب

شناسایی و بازداشت "گروه تبلیغاتی" داعش در عراق

شناسایی و بازداشت "گروه تبلیغاتی" داعش در عراق

نیروهای امنیتی عراق در عملیاتی گروه تبلیغاتی و رسانه‌ای داعش را شناسایی و بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که سازمان اطلاعات نظامی اعضای این گروه را که تحت عنوان "ولایت شمال و جنوب بغداد" فعالیت می‌کردند بازداشت کرد.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که این افراد سی‌دی‌ها و دستگاه‌ کامپیوتر و رم‌ها و ابزارهایی داشتند که برای اشاعه افکار تروریستی از آن استفاده می‌کردند.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است که این سه تن مسئولیت تحویل گرفتن فایل‌های تصویری از گرو‌ه‌های تروریستی و انتشار آن از طریق شبکه‌های اجتماعی را برعهده داشتند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که هدف این گروهک گمراه کرده افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر اقدامات شنیع گروه تروریستی داعش در سراسر کشور است.

دو تن دیگر از این گروهک نیز مسئولیت انتقال سلاح از اردوگاه‌ها داعش به مناطق مختلفی از کشور را برعهده داشتند.

از سوی دیگر سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق از هلاکت 19 داعشی و زخمی شدن 4 تن دیگر در عملیات پیش دستانه گروه اطلاعاتی "الصقور" و نیروی هوایی در منطقه هیت در غرب کشور خبر داد.

وی عنوان داشت که گروه اطلاعاتی الصقور در وزارت کشور و در کشور مقر وابسته به داعش را در منطقه "المحمدی" در شهرستان "هیت " در غرب عراق زیر نظر گرفت که اعضای این مقر برای هدف قرار دادن نیروهای مسلح و بسیج مردمی و شهروندان در بغداد طرح‌ریزی می‌کردند.

انتهای پیام

کد N864931

وبگردی