آفتاب
یک استاد حوزه تشریح کرد

شیوهای مناسب کار تبلیغ دین

شیوهای مناسب کار تبلیغ دین

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی مدیریت حوزه علمیه برادران استان زنجان گفت: تبلیغ باید به صورت خلاقانه از سوی دانایان و مبلغان دینی انجام گیرد تا احکام الهی به مردم به درستی عرضه شود.

حجت‎الاسلام رسول تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، کار تبلیغ را یکی از مسائل اساسی برای حیات اجتماعی دانست و اظهار کرد: طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) مبلغان و روحانیون وظیفه ابلاغ رسالت خداوند و احکام الهی را به مردم دارند، همان گونه که پیامبر اکرم(ص) موظف بودند آنچه که به ایشان نازل شده است را به مردم ابلاغ کنند، روحانیون نیز باید در این راه بسیار مهم تبلیغ کوشا و تلاشگر باشند.

وی افزود: شاخصه اصلی و مهم برای تبلیغ دعوت مردم به فرامین الهی است که در مناسبت‏‌های مهم این دعوت رنگ و بوی خاصی به خود می‎گیرد که می‏‌توان به ماه مبارک رمضان، بهار دل‏‌ها، ماه محرم و طرح اردوهای جهادی اشاره کرد.

تقی‌لو تصریح کرد: امسال نیز در ایام ماه مبارک رمضان مبلغین استانی در قالب 500 روحانی به امر مقدس تبلیغ خواهند پرداخت و 46 روحانی نیز در طرح هجرت همراه بسیجیان در مناطق محروم به تبلیغ در حوزه‏‌های آموزش قرآن در رده‎های سنی مختلف، آموزش احکام شرعی خواهند داشت.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی مدیریت حوزه علمیه برادران استان زنجان در ادامه به ویژگی اصلی کار تبلیغ اشاره کرد و گفت: زمانی یک تبلیغ مفید و مؤثر خواهد بود که در راستای عمل قرار گیرد. مبلغ تنها نباید به خطبه معطوف باشد، بلکه با رفتار و کردار خود عمل به احکام را نیز به مردم بشناساند، به طوری که حرف و عمل در یک سو قرار گیرند و مردم اعتماد بیشتری از این سو کسب کنند.

تقی‌لو خاطرنشان کرد: تبلیغ باید مداوم و متوالی و همچنین چهره به چهره انجام گیرد؛ چراکه اگر در این قالب باشد اثرگذار خواهد بود که خوشبختانه مبلغین با مجهز بودن به این فن و روش توانستند از خود تبلیغ‎های بسیار خوبی در سطح استان و کشور عرضه کنند.

انتهای پیام

کد N864852

وبگردی