آفتاب
داود اوغلو:

آماده گفتگو با تمام احزاب سیاسی جهت تشکیل دولت ائتلافی هستیم

آماده گفتگو با تمام احزاب سیاسی جهت تشکیل دولت ائتلافی هستیم

نخست وزیر ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه گفت این حزب آماده گفتگو با تمام طرف های سیاسی در مورد تشکیل کابینه ائتلافی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد داود اوغلو طی سخنانی در مراسم افطار در شهر استانبول ترکیه تاکید کرد که بعد از مأمور شدن به تشکیل دولت از طرف رئیس جمهور، با تمام رهبران احزاب سیاسی که به پارلمان راه یافته اند دیدار خواهد کرد و به صراحت در مورد تشکیل کابینه ائتلافی با آن وارد گفتگو خواهد شد.

داود اوغلو با بیان اینکه آنچه که در رسانه های در مورد تشکیل دولت گفته می شود صرفا نظرات و گرایش های شخصی است، تاکید کرد: هر گونه موضع گیری که از زبان وی بیان نشود بیانگر موضع رسمی حزب عدالت و توسعه نیست.

وی با اعلام تعهد خود به استفاده از تمام توان برای تشکیل دولت آینده، افزود: درهای ما به روی هیچکس بسته نیست. در همین راستا رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز خواستار تسریع در روند تشکیل دولت ائتلافی شد.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به مهلت تعیین شده برای تشکیل کابینه ائتلافی گفت: امکان دارد روند تشکیل دولت تا اواسط آگوست ادامه داشته باشد، به اعتقاد من ترکیه ظرفیت از دست دادن این زمان را ندارد از این رو خواهان تشکیل دولت ائتلافی در اسرع وقت ممکن هستم.

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N864804

وبگردی