آفتاب

مخالفت حماس با طرح فرانسه برای از سرگیری مذاکرات سازش

مخالفت حماس با طرح فرانسه برای از سرگیری مذاکرات سازش

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اعلام کرد با طرح فرانسه برای از سرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل مخالف است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اخبار العالم، اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس گفت که این جنبش مخالف طرح فرانسه در زمینه از سرگیری مذاکرات سازش است. وی در ادامه نسبت به هر گونه اقدام بین المللی و اروپایی که حقوق و آرمان ملت فلسطین را نادیده بگیرد، هشدار داد.
رضوان افزود: با هر گونه موافقت با طرحی که حقوق و آرمان ملت فلسطین مثل حق بازگشت و سرزمین را نادیده می گیرد، مخالف هستیم. این مقام حماس ضمن تکرار مخالفت جنبش حماس با مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی، این مذاکرات را «بیهوده» و «اتلاف وقت» دانست.
این در حالی است که وزیر امور خارجه فرانسه در سفر خود به خاورمیانه اعلام کرده تلاش می کند شورای امنیت قطعنامه ای را در زمینه تعیین چارچوب توافق میان اسرائیل و فرانسه صادر کند. فابیوس در راستای تلاش برای پیشبرد روند مذاکرات سازش به مصر، اردن، فلسطین و اسرائیل سفر می کند.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته گذشته در واکنش به طرح احتمالی فرانسه برای از سرگیری مذاکرات سازش گفت: با هر طرحی که تضمین کننده دیدگاه ما باشد موافقت می کنیم.
گفتنی است مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی اواخر آوریل سال گذشته به خاطر مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادی گروه چهارم از اسرای فلسطینی متوقف شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N864778

وبگردی