آفتاب

کرملین: به شرکای اروپایی خود پشت نکرده‌ایم

کرملین: به شرکای اروپایی خود پشت نکرده‌ایم

رییس دفتر کرملین اعلام کرد، مشکلات کنونی در روابط روسیه و اتحادیه اروپا به این معنا نیست که مسکو شرکای اروپایی خود را فراموش و به آن‌ها پشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ایوانوف، رییس دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در مصاحبه با فایننشیال تایمز اعلام کرد: به رغم تحریم‌هایی که در روابط تجاری روسیه و اتحادیه اروپا محدودیت ایجاد می‌کند، بروکسل همچنان شریک تجاری عمده مسکو به شمار می‌رود.

وی ادامه داد:‌ رویکردها و رویه‌های اقتصاد جهانی مشخصا نشان می‌دهد که بازار قرن 21 تنها اروپا نیست بلکه شامل منطقه آسیا-اقیانوسیه نیز می‌شود. بنابراین با توجه به رشد اقتصادی کنونی ما باید واکنش مناسب را داشته باشیم.

رییس دفتر کرملین در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: کشورهای منطقه بالتیک روسیه را به تجاوزگری متهم می‌کنند و این اقدام با این امید است که از غرب حمایت مالی دریافت کنند. ایوانوف تصریح کرد: برای من مضحک است که روسیه به تجاوز نظامی متهم می‌شود.

وی اضافه کرد: دولت‌های غربی مجبور می‌شوند بخشی از بودجه دفاعی خود را برای اهداف غیرضروری صرف کنند.

ایوانوف همچنین در قسمت دیگری از این مصاحبه کشورهای اروپایی را مسئول وضعیت کنونی پناهندگانی دانست که از سوریه و لیبی خارج می‌شوند. وی در این زمینه گفت: اروپا اکنون با مشکل مهاجرت‌های غیرقانونی مواجه شده که ناشی از آغاز عملیات‌های نظامی غرب در کشورهایی نظیر لیبی و سوریه است.

وی اظهار کرد: آن‌ها ابتدا لیبی را بمباران کردند و اکنون این سوال را در اتحادیه اروپا مطرح کرده‌اند که با پناهندگان چه کنند. پاسخ این است که شما خود مشکل را ایجاد کردید. شما لیبی را به سومالی دوم تبدیل کردید و حالا از موج پناهندگانی که از این کشور می‌آیند، متعجب شده‌اید.

انتهای پیام

کد N864767

وبگردی