آفتاب

سوچی به دنبال پیروزی قاطع حزبش در انتخابات میانمار

سوچی به دنبال پیروزی قاطع حزبش در انتخابات میانمار

رهبر مخالفان دولت میانمار امروز(یکشنبه) در دیدار با اعضای حزب متبوعش، از آن‌ها خواست تا به دنبال پیروزی قاطع در انتخابات سراسری مهمی که اواخر سال جاری میلادی در این کشور برگزار خواهد شد، باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات آنگ سان سوچی، رهبر اپوزیسیون میانمار که روز جمعه 70 ساله شد، در جریان مراسم جشن تولد وی با حضور مقامات حزب سیاسی متبوعش موسوم به حزب "لیگ ملی برای دموکراسی" در رستورانی که به میزبانی نشست‌های مخالفان دولت در میانمار مشهور است، مطرح شد.

قرار است در اکتبر یا نوامبر سال جاری میلادی نخستین انتخابات ملی میانمار در 25 سال گذشته برگزار شود و انتظار می رود حزب لیگ ملی برای دموکراسی سوچی در صورت آزاد و عادلانه بودن انتخابات پیروزی‌های گسترده ای به دست آورد.

اما سوچی که یکی از سیاستمداران مخالف دولت میانمار است، به اعضای حزبش در خصوص هرگونه اهمال کاری و خوش خیالی در آستانه انتخابات هشدار داد.

وی به حامیانش گفت: ما به عنوان حزب لیگ ملی برای دموکراسی نیاز به یک پیروزی قاطع در این انتخابات داریم.

وی افزود: ما با حمایت مردم و اراده قدرتمند اعضای حزبمان در این انتخابات موفق خواهیم شد.

این اظهارات سوچی در حالی مطرح شدند که او هنوز درباره حضور حزبش در انتخابات میانمار تصمیمی نگرفته است و روز شنبه گفت که به زودی در این باره تصمیم گرفته خواهد شد.

تحلیلگران می گویند حزب لیگ ملی برای دموکراسی اگر که می خواهد به طور موثر سیطره ارتش بر پارلمان را به چالش بکشد نیاز دارد بیشترین میزان کرسی که بتواند به خود اختصاص دهد.

اظهارات اخیر سوچی نشان‌دهنده راه طولانی پیش روی حزب لیگ ملی برای دموکراسی به منظور کسب موفقیت انتخاباتی است.

انتهای پیام

کد N864631

وبگردی