آفتاب

تلاش «کامرون» برای بازتعریف نقش انگلستان در اتحادیه اروپا

تلاش «کامرون» برای بازتعریف نقش انگلستان در اتحادیه اروپا

ساندی تایمز در گزارش امروز خود از تلاش نخست وزیر انگلیس برای بازتعریف نقش کشورش با هدف متقاعد کردن مردم این کشور به اصلاح رابطه انگلستان با اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ساندی تایمز امروز در گزارشی به بررسی تلاش نخست وزیر انگلیس برای بازتعریف نقش کشورش با هدف متقاعد کردن مردم این کشور به اصلاح رابطه انگلستان با اتحادیه اروپا پرداخت.

روزنامه ساندی تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس تلاش می کند تا عضویت کشورش در اتحادیه اروپا را به مشارکت از نوع «بازار» یا «همکار» بازتعریف کند تا از این طریق از سویی بتواند منافع اقتصادی کشور خود را با دولت های عضو این اتحادیه حفط و از سوی دیگر در قوانین و مقررات اجتماعی اتحادیه اروپا مشارکت نداشته  باشد.

گزارش این روزنامه در حالی انتشار یافت که کامرون قراراست تا در سفر هفته آینده خود به مقر این اتحادیه در بروکسل برای کسب شرایط بهتر درخصوص ادامه یا لغو عضویت کشورش به گفتگو و رایزنی بپردازد.

»دیوید کامرون» نخست وزیر محافظه کار انگلیس پیش از انتخابات پارلمانی ۷ می اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات مذاکراتی را برای انجام اصلاحات در قوانین اتحادیه اروپا آغاز و در صورت مخالفت این اتحادیه با تغییرات پیشنهادی کشورش، خروج از این اتحادیه را تا پیش از پایان سال ۲۰۱۷ به همه پرسی عمومی خواهد گذاشت.

کد N864624

وبگردی