آفتاب

هشدار "پزشکان بدون مرز" در خصوص کمبود سوخت در شمال سوریه

هشدار "پزشکان بدون مرز" در خصوص کمبود سوخت در شمال سوریه

آژانس بین‌المللی امداد پزشکی "پزشکان بدون مرز" امروز (یکشنبه) نسبت به تحریم سوختی که گروه تروریستی داعش علیه مناطقی در شمال سوریه تحمیل کرده هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دنیا دخیلی، مدیر برنامه سوریه در آژانس پزشکان بدون مرز گفت: تحریم سوختی که داعش در شمال سوریه اعمال کرده تاثیر زیانباری بر فعالیت‌های امداد انسان‌دوستانه در این منطقه جنگ‌زده داشته است.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: به دلیل کمبود سوخت برای ژنراتورهای برق و همچنین امکانات حمل و نقل، تاسیسات بهداشتی و سازما‌ن‌های امدادرسان مجبور شدند تا سطح فعالیت‌های خود را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

دخیلی خاطرنشان کرد: این کمبود سوخت به دلیل درگیری میان گروه‌های مسلح در شمال سوریه از جمله میان دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره پیچیدگی بیشتری پیدا کرده است.

سازمان پزشکان بدون مرز همچنین گفت: مقامات بهداشت و درمان در استان‌های حماة و ادلب در مرکز و شمال غرب سوریه در خصوص کمبود سوخت در تاریخ 15 و 16 ژوئن اخطار دادند و بیمارستان‌ها نیز درخواست کمک فوری داشتند.

همچنین تقاضاهای مشابهی نیز از جانب حلب و لاذقیه که در ساحل مدیترانه است اعلام شده است.

دخیلی تاکید کرد: بیمارستان‌های این مناطق در خطر تعطیلی اجباری قرار دارند و جان بسیاری از سوری‌ها با خطر حتی بیشتری روبرو شده است.

انتهای پیام

کد N864619

وبگردی