آفتاب

میشل عون: تنها از مسیحیان حمایت نمی‌کنم/به توافقمان با مقاومت افتخار می‌کنیم

میشل عون: تنها از مسیحیان حمایت نمی‌کنم/به توافقمان با مقاومت افتخار می‌کنیم

رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان با اشاره به اینکه در مورد نقش و جایگاه مسیحیان در اداره کشور دچار مشکل بزرگی شده‌ایم، گفت: چراکه ما نقش اساسی خود را از دست داده و تنها در صورتی می‌توانیم آن را به دست آوریم که خود را ثابت کنیم و نشان دهیم که لبنانی هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره لبنان، میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان در دیدار با یک هیات مردمی از بیروت گفت: بزرگترین اقدام خلاف قانون اساسی تمدید دوره پارلمان و نقض حق مردم در انتخابات بود و حالا برای دومین بار می‌خواهد دوره رئیس جمهوری را تمدید کنند.

عون ادامه داد: درباره مساله تعیین سمت‌ها در بخش‌های امنیتی و ارتش، آنان از راهکارهای غیرقانونی استفاده کردند و از راه‌های غیرقانونی به رهبر ارتش کمک کردند و با لغو مصونیت رهبر ارتش وی اکنون وضعیتی غیرقانونی و بدون مصونیت دارد.

وی خطاب به مردم گفت: توافق کردند که فرماندهی برای ارتش تعیین نکنند و با دستور یک وزیر غیرقانونی به ژان قهوه چی کمک کردند که در سمت خود باقی بماند و فرمانده غیرقانونی ارتش باشد.

رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان افزود: از حدود یک سال و نیم پیش طرحی برای توافق طرف‌های لبنانی در پیش گرفتم. به ایتالیا رفته و این مساله را با سعد حریری، نخست وزیر پیشین در میان گذاشتم تا حداقل تلاش خود برای دستیابی به توافق به تشکیل دولت را انجام دهیم و البته نتیجه آن نیز خوب بود. تمامی تلاش‌های صورت گرفته برای حفاظت از لبنان بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صدها راه برای تغییر وضعیت فعلی با هرگونه ابزار قانونی داریم.

عون ادامه داد: هراز گاهی می‌شنویم که می‌گویند عون مخالف مسلمانان است ولی باید یادآور شوم که این طرح هنوز تازه است و ما با مقاومت به توافق رسیده‌ایم و به آن افتخار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما با تروریسم مخالف هستیم و هر اتفاقی هم که بیفتد مخالف تروریسم باقی می‌مانیم تا از شما و همه مردم لبنان محافظت کنیم و هرگز روزی میان مردم لبنان تفاوت قائل نمی‌شویم.

وی اظهار داشت: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که ما تنها از مسیحیان دفاع می‌کنیم بلکه از حقوق کل مردم کشور دفاع خواهیم کرد.

وی در جمع هیات‌های مردمی تاکید کرد: ما یک رئیس جمهور توانا برای حل اختلافات نیاز داریم و رئیس جمهور توافقی به معنای ادامه وضعیت فعلی است. ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که اختلافات را برطرف کنند نه اینکه با آنها سازگاری کند و لبنان به همین شکل چند تکه باقی بماند.

انتهای پیام

کد N864434

وبگردی