آفتاب
کوثری در نطق میان دستور:

سازمان ملل نظاره‌گر بی‌خاصیت کشتار مردم یمن شده است

سازمان ملل نظاره‌گر بی‌خاصیت کشتار مردم یمن شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به تداوم کشتار مردم بی‌دفاع یمن توسط آل سعود گفت: در این شرایط، سازمان ملل نظاره‌گر و بی‌خاصیت است و حتی خم به ابرو نمی‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل کوثری در نشست علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور، با گرامیداشت ۳۱ خردادماه سالروز شهادت سردار شهید مصطفی چمران اظهار داشت: آیا ازخود پرسیده ایم که مصطفی چمران که بود، چه کرد و چگونه جاودانه ماند؟ او کسی بود که برای کمک به مظلومین جهان خصوصا محرومین جنوب لبنان و جنوب کشورمان یعنی خوزستان، از همه مسئولیت های دنیایی خود گذشت و همه آنها را پشت سر قرار داد تا آنها را نجات داده و همسنگر شود، تا در مقابل ظالمانی چون رژیم اشغالگر قدس و ارتش بعث عراق که مورد حمایت استکبار جهانی بود بایستد، تا جان عزیز خود را فدا کند، تا امروز من و شما مسئولیت بپذیریم.

وی تاکید کرد: او خود را فدا کرد که ما امروز مسئولیت بگیریم و در نهایت به ملتمان و مسلمانان و آزادیخواهان جهان خدمت کنیم؛ نه اینکه مانند برخی مسئولان بریده و دنیاطلب راه امام را به صورتی منحرف و در زمین استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل بازی کنیم.

کوثری ادامه داد: حال آیا در زندگی مدیریتی و مسئولیت های خود شهید چمران و شهدای غواص را الگو قرار داده ایم، یا اینکه فقط خواستیم از شهدا نردبان ساخته و ازآن بالا برویم تا چند روزی بیشتر درمسئولیت دنیایی خود باقی بمانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درادامه اظهار داشت: این روزها در ماه مبارک رمضان متاسفانه می‌شنویم و می‌بینیم که مدعیان خادم‌الحرمین بودن، چه جنایت هایی آن هم با بمباران های مستمر که تامین کننده آنها نیز همان مدعیان دروغین حقوق بشر آمریکا و رژیم اشغالگر قدس هستند، بر سر مردم بی‌گناه یمن خصوصا کودکان می ریزند و متاسفانه سازمان ملل نظاره‌گر و بی‌خاصیت است و حتی خم به ابرو نمی‌آورد.

وی ادامه داد: آنها با گستاخی تمام در مذاکره ژنو برای نمایندگان واقعی مردم یمن هم شرط می گذارند؛ ننگ بر شما که می خواهید با این تفکر، نظم نوین جهانی را بر ملت ها پیاده کنید.

کوثری تصریح کرد:  آیا شما جز جنایت، کشتار و چپاول کار دیگری می توانید انجام دهید!؟ ایا شما بویی از انسانیت برده اید که چنین ادعایی دارید!؟ پس باید مسلمانان و آزادیخواهان جهان به پا خیزند و با آنها مبارزه کنند که جز مبارزه راه دیگری باقی نمانده است.

دولت تمام مسائل داخلی و خارجی را فرع بر مذاکرات قرار داده است

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: در دولت تدبیر و امید متاسفانه شاهد آن هستیم که دولت تمام تلاش خود را به مذاکرات اختصاص داده و سایر مسائل داخلی و خارجی را فرع بر آن قرار داده است و سوال این است که چرا تا این حد به آمریکا و برخی کشورهای اروپایی خوشبین هستید و چرا این کشورها را همه کاره دنیا و کدخدا می‌دانید!؟.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مگر امام نفرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است و مگر نفرمودند رابطه ما با آمریکا مانند رابطه گرگ و میش است!؟ اما اگر می‌گویید که زمان تغییر کرده با صراحت اعلام کنید تا مردم تکلیفشان را بدانند. در صورتی که راه، همان راه امام عزیز است که مقام معظم رهبری نیز ادامه دهنده آن هستند.

کوثری تأکید کرد: در مذاکره هسته ای باید محکم و با صلابت مانند شهدای غواص که دست بسته تسلیم نشدند و سر خم نکردند، باشید؛ ملت چنین می خواهد که تیم مذاکره‌کننده کشورمان مانند رزمندگان که در نوک پیکان با استکبار جهانی خصوصا انگلیس و آمریکا می جنگیدند، این تیم هم اینچنین عمل کند که درگیر بررسی و بحث دیپلماتیک است، دیپلماسی تهاجمی را در پیش بگیرد.

وی اظهار داشت: سوال این جاست که چرا ۱+۵ به رژیم اشغالگر قدس که ۲۵۰ کلاهک اتمی دارد چیزی نمی گوید، ولی ایران اسلامی را که حتی قبول ندارد که یک کلاهک اتمی داشته باشد، این همه تحت فشار می گذارند و انتظار این است که تیم مذاکره کننده که مورد حمایت ملت است، به هیچ وجه نپذیرد که مکان های نظامی مورد بازدید قرار بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نباید با دانشمندان ما روبرو شوند، تحریم ها یکجا و همزمان با توافق باید لغو شوند و توسعه و تحقیقات هسته ای از فردای توافق ادامه پیدا کند؛ در غیر این صورت مورد قبول ملت ایران نیست و حتما مجلس عکس العمل قانونی انجام می دهد.

نماینده مردم تهران در پایان از دولت خواست تا در رابطه با موضوع پرداخت حقوق به معسرین رزمنده تدابیر ویژه اتخاذ کند.

کد N864355

وبگردی