آفتاب
نجابت:

کشو‌رهای غربی وصهیونیست‌ها از تروریسم حمایت مالی می‌کنند

کشو‌رهای غربی وصهیونیست‌ها از تروریسم حمایت مالی می‌کنند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کشو‌رهای غربی و صهیونیست‌ها نقش برنامه‌ریز و حمایت‌گر مالی پدیده شوم ترور و تروریسم را ایفا کرده و برخی کشورهای خاورمیانه عامل پیاده‌کردن اهداف ضدبشری آنان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور، حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  نتایج و دستاوردهای دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور نباید محدود به کشورهای قربانی تروریسم شود، چرا که ملت‌ها و دولت‌های قربانی سالهاست که با تبعات ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی زندگی کرده‌اند. بنابراین اطلاع‌رسانی در سطح افکار عمومی جهان برای بازکردن مشت صحنه‌گردانان تروریست‌پرور لازم و بلکه ضروری است.

وی افزود: هدف طراحان و پیاده‌نظام تروریسم، مسلمانان هستند. انفجار بمب در مساجد و معابر و افزایش عملیات‌های انتحاری در پاکستان، افغانستان، عراق، یمن، بحرین و سوریه نیز با هدف نابودکردن مسلمانان طراحی  و اجرا می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به مجری برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور پیشنهاد داد: از آگاهی افکار عمومی ملت‌ها استفاده کنید و نهضت افشاگری منطقه‌ای و بین‌المللی را علیه کشورهای حامی و مجری ترور شکل دهید .از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، هنرمندان، سینماگران و رسانه‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. راهبرد مبارزه با استکبار و کشورهای حامی تروریسم باید به عنوان راهبرد جمهوری اسلامی در بین کشورهای قربانی تروریسم نهادینه شود.

نجابت تاکید کرد: باید از ظرفیت دیپلماسی عمومی در جهت یکپارچه‌کردن کشورهای سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن، بحرین، افغانستان و پاکستان استفاده کرد و با نزدیک‌کردن دیدگاه‌های کشورهای قربانی تروریسم، تفاهم‌نامه‌ها و کنوانسیون‌هایی تدوین شود که به سیاست‌های راهبردی ایران برای افشای جنایت‌های کشورهای تروریستی کمک کند.

به گفته این عضو کمیسیون انرژی مجلس، شکل‌گیری جبهه قدرتمند دیپلماتیک بین کشورهای قربانی تروریسم کمک بسیار خوبی به نتیجه‌بخش‌بودن این کنگره می‌کند.

این عضو اصولگرای مجلس نهم با تاکید بر این‌که برای رسوا کردن کشورهای حامی تروریسم باید بین کشورهای قربانی تروریسم همکاری‌های اطلاعاتی و رسانه‌ای گسترش یابد، گفت: ترور و تروریسم موضوعی ملی و فرامنطقه‌ای است و رسانه‌های داخلی با هر گرایش سیاسی باید در جهت افشاگری عوامل و حامیان تروریسم اقدام کنند، علاوه بر آن اتحادیه رسانه‌های آسیایی با افزایش تبادلات خبری و هم‌پوشانی‌های رسانه‌ای کشورهای عضو تلاش کنند تا جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با تروریسم موفق‌تر از قبل عمل کند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران روش مقابله‌به‌مثل را در مبارزه با تروریسم به‌دلیل نامعقول و ضداسلامی‌بودن این اقدام غیرانسانی دنبال نمی‌کند؛ اما با افشاگری‌های حساب‌شده و برنامه‌ریزی‌شده، خودبه‌خود می‌توان ملت‌های آزاده را با سیاست‌های آزادی‌خواهانه همراه کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با برملاکردن پشت پرده ترور و تروریست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: کشورهای غربی و صهیونیست‌ها نقش برنامه‌ریز و حمایت‌گر مالی پدیده شوم ترور و تروریسم را ایفا کرده و برخی کشورهای خاورمیانه عامل پیاده‌کردن اهداف ضدبشری آنان هستند، به همین دلیل است که بیشترین عملیات‌های انتحاری و بمب‌گذاری‌ها در منطقه خاورمیانه و در بین کشورهای اسلامی انجام می‌شود.

نجابت ژست حقوق‌بشری آمریکا و کشورهای اروپایی را داستانی دروغین توصیف کرد و افزود: این کشورها جمهوری اسلامی ایران را که خود با اهدای بیش از ۱۷۰۰۰ شهید از اصلی‌ترین قربانیان ترور در جهان است، به حمایت از تروریست‌ها متهم می‌کنند. آیا ظلمی بالاتر از این تهمت در جهان وجود دارد؟

این نماینده مجلس نهم با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران برای همگراکردن کشورهای قربانی تروریسم راهی جز رسواکردن طراحان و پیاده‌نظام تروریسم ندارد، خاطرنشان کرد: کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور باید با تولید فیلم، عکس و خبر در ماشین رسانه‌ای صهیونیست‌ها رخنه ایجاد کند. باید از ظرفیت‌های فناوری و اطلاع‌رسانی کشورهای استکباری از جمله ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد تا بتوانیم ملت‌های آزاده و خسته از ظلم و جور کشورهای حامی تروریسم را با خود همفکر و همراه کنیم تا حول دردهای مشترک بتوانیم در برابر نظام استکبار تروریسم‌پرور بایستیم.

کد N864253

وبگردی