آفتاب

مقایسه آمار خشونت های مرگبار آمریکا با دیگر کشورها از زبان اوباما

مقایسه آمار خشونت های مرگبار آمریکا با دیگر کشورها از زبان اوباما

رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی بطور ضمنی از میزان بالای کشتار مردم در این کشور با استفاده از اسلحه گرم انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جرزوالیم پست، «باراک اوباما» که این پیام را چهار روز بعد از حادثه کلیسایی در کارولینای جنوبی در توئیتر منتشر کرده از میزان بالای تیراندازی های منجر به مرگ در آمریکا انتقاد کرد.

اوباما در این پیام می نویسد: بر اساس جمیعت، میزانی که ما (مردم آمریکا) یکدیگر را با اسلحه می کشیم ۲۹۷ بار بیشتر از ژاپن، ۴۹ بار بیشتر از  فرانسه، و ۳۳ بار بیشتر از اسرائیل است. 

چهارشنبه هفته گذشته کلیسای چارلستون در کارولینای جنوبی صحنه تیراندازی یک جوان سفید پوست به سمت افراد حاضر در این کلیسا بود که در نتیجه آن ۹ فرد سیاه پوست از جمله چهار کشیش به قتل رسیدند. 

اوباما روز جمعه نیز گفت که نژادپرستی هنوز در حکم يک آفَت به حيات خود ادامه می‌دهد و آمريکا بايد با آن مبارزه کند. اوباما که پس از حادثه تيراندازی در ايالت کارولينای جنوبی در جمع شهرداران آمريکا در سانفرانسيسکو سخن می‌گفت، تاکيد کرد که از تصويب قانونی برای کنترل سلاح در آمريکا حمايت می‌کند.

او ابراز اطمينان کرد که قانون کنترل سلاح در آمريکا تصويب خواهد شد. رئيس جمهوری آمريکا گفت که فجايعی همانند آنچه که در کارولينای جنوبی صورت گرفت، اقداماتی فراتر از ابراز غم و اندوه را می‌طلبد.

کد N864194

وبگردی