آفتاب
در اشاره به قتل‌عام اخیر در کلیسای چالستون؛

کلینتون: آمریکا مدت‌هاست با مساله نژادی دست و پنجه نرم می‌کند

کلینتون: آمریکا مدت‌هاست با مساله نژادی دست و پنجه نرم می‌کند

نامزد پیشرو دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا به دنبال قتل عام «احمقانه» در کلیسای چالستون که باعث کشته شدن 9 تن و تشدید مناقشات درباره حق حمل سلاح شد، درخواست تند خود برای کنترل تسلیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، بانوی اول سابق و نامزد پیشرو دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا در جمع شهرداران آمریکا در سان فرانسیسکو گفت: زمان آن فرا رسیده به یک حس مشترک در خصوص اصلاحات قانون داشتن اسلحه دست یابیم تا بتوانیم به پایان دادن به این تراژدی‌های تیراندازی مکرر که به طور تکان‌دهنده‌ای مکرراً در آمریکا رخ می‌دهد، کمک کنیم.

وی افزود: غلیان اخیر خشونت‌های ناشی از اسلحه بار دیگر آمریکا را دچار ناآرامی‌هایی کرده که اساساً بی‌معنی و احمقانه هستند. می‌دانم که داشتن اسلحه بخشی از ساختار بسیاری از جوامع مطیع قانون است. اما همچنین می‌دانم که می‌توانیم اصلاحاتی را در این خصوص انجام دهیم تا ضمن احترام قائل شدن برای دارندگان سلاح، تسلیحات را از دستان جنایتکاران دور نگه داشته و مانع بی‌ثباتی‌های خشونت‌آمیز شویم.

کلینتون ادامه داد: خودم را در غم و اندوه خانواده و بستگان این 9 سیاهپوست قربانی که به دست یک برتری طلب سفیدپوست روز چهارشنبه در کلیسای چارلستون کشته شدند، شریک می‌دانم. به عنوان یک مادر، یک مادربزرگ و یک انسان قلبم به خاطر آنها، این قربانیان و خانواده‌هایشان و برای جامعه زخم خورده و کلیسای زخم دیده به درد می‌آید.

وی تاکید کرد: آمریکا مدت‌ها با مساله نژادی دست و پنجه نرم کرده و بعید است که در آینده نزدیک این مساله پایان یابد. می‌دانم که صحبت کردن درباره این موضوع بسیار سخت است. می‌دانم بسیاری از ما امیدوار بودیم با روی کارآمدن نخستین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست، این صفحه از این فصل در تاریخ ما بسته شود.

کلینتون اشاره کرد: بسیاری از آفریقایی آمریکایی‌ها همچنان با گرفتاری‌ها و وضعیت نامساعدی مواجه هستند از جمله اینکه دارایی متوسط خانواده‌های سیاه‌پوست حدود 11 هزار دلار بوده در حالی که این مبلغ برای خانواده‌های سفیدپوست 134 هزار دلار است.

انتهای پیام

کد N864158

وبگردی