آفتاب

لاریجانی: ملاحظات شورای عالی امنیت ملی در طرح هسته ای رعایت نشده است

 لاریجانی: ملاحظات شورای عالی امنیت ملی در طرح هسته ای رعایت نشده است

«علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای باید با مشورت با شورای عالی امنیت ملی انجام شود، گفت: آنان ملاحظاتی دارند که ما آن را منتقل کردیم اما متاسفانه برخی از آنها در طرح رعایت نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا ؛ لاریجانی رییس مجلس این مطلب را در پاسخ به تذکر «احمد توکلی» نماینده تهران بیان کرد. توکلی در تذکری با استناد به ماده 146 آیین نامه داخلی مجلس گفت: طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای در دستور کار این هفته مجلس ثبت شده بود ولی متاسفانه با توجه به اصلاحاتی که در آن صورت گرفته در دستور کار این هفته همان عنوان قبلی اش آمده است و تجمیع صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: مردم منتظر هستند مجلس طرحی را که با 92 درصد به اولویت آن رای داده بررسی کند، چرا تغییرش دادند؟ طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای در دستور کار دوم امروز مجلس قرار داشت ولی در صحن قرائت نشد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این مسایل مربوط به شورای عالی امنیت است و شورا درباره آن نظر دارد و باید با هماهنگی تصویب شود. ما می خواهیم در کشور به یکدیگر کمک کنیم نه این که در کشور مساله جدیدی بسازیم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: شورای عالی امنیت یکسری چارچوب های مشخصی دارد که ما باید در این زمینه هماهنگی های لازم را داشته باشیم. بحث فروش سیب زمینی در کشور نیست بلکه بحث مورد نظر یک موضوع مهم کشور است.

لاریجانی با تاکید بر این که باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشیم ، اظهارداشت: در هیات رییسه مجلس نیز در این زمینه بحث هایی انجام شد و بنا شد بر این مساله چارچوب های موردنظر رهبری حتما رعایت شود لذا تصویب این طرح باید با مشورت شورای عالی امنیت ملی انجام شود.

وی تاکید کرد: آنان ملاحظاتی دارند که ما این ملاحظات را منتقل کردیم اما متاسفانه برخی از این ملاحظات رعایت نشده است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این مساله مهم است و چون می خواهیم با رای بالایی تصویب شود باید همه در این موضوع کمک کنیم.
کد N864109

وبگردی