آفتاب

جایگاه ویژه حزب‌الله در گزارش به اصطلاح تروریستی وزارت خارجه آمریکا

جایگاه ویژه حزب‌الله در گزارش به اصطلاح تروریستی وزارت خارجه آمریکا

در تازه‌ترین گزارش آمریکا از روند به اصطلاح تروریسم جهانی، همانند دیگر گزارش‌های آمریکایی‌ها حزب‌الله لبنان همچنان جایگاه ویژه‌ای دارد و بانفوذترین و خطرناکترین گروه لبنانی نام‌ گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الوطن العربی، در گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره آنچه تروریسم جهانی در سال 2014 خوانده شده، حزب الله لبنان "برجسته‌ترین و قدرتمندترین تشکیلات تروریستی لبنان" خوانده شده که "از حمایت شعیان و مسیحیان این کشور برخوردار است."

در این گزارش آمده است که حزب الله همچون یک گروه مسلح به فعالیت‌های خود خارج از کنترل دولت ادامه می‌دهد و به عنوان یک مهره سیاسی قدرتمند توان مانع تراشی و یا سرنگونی دولت را هر زمان که بخواهد، دارد.

در این گزارش آمده است: با وجود سیاست عدم مداخله‌ای که دولت لبنان در قبال جنگ در سوریه در پیش گرفته، حزب الله فعالیت نظامی خود در حمایت از نظام سوریه را در سال 2014 افزایش داد و ثابت کرد که قدرتی بزرگ در حمایت از دمشق برای بازپس گیری راضی خود از مخالفان است.

در گزارش آمریکا ادعا شده که فعالیت‌های حزب الله در سوریه در وخیم‌تر شدن شرایط امنیتی و بحران داخلی لبنان نقش داشته است و نیروهای ایرانی نیز از دهه هشتاد قرن گذشته از نزدیک با حزب‌الله همکاری می‌کنند.

به دنبال شرایط سیاسی داخلی لبنان و بحرانی شدن شرایط اقتصادی کشور برخی هیات‌های اقتصادی این کشور اعلام کردند که سیاست‌های ناکار‌آمد اقتصاد لبنان را با بحرانی شبیه به یونان دچار می‌کند.

انتهای پیام

کد N863978

وبگردی