آفتاب

ضوابط جدید مجلس برای تشکیل هیأت‌های اجرایی استان در انتخابات

ضوابط جدید مجلس برای تشکیل هیأت‌های اجرایی استان در انتخابات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس ضوابط مربوط به تشکیل و نحوه فعالیت‌ هیأت‌های اجرایی استان‌ها را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس با تصویب ماده 8 این طرح مصوب کردند به منظور تجمیع نتایج آرای حوزه‌های انتخابیه موجود در استان هیأتی به عنوان هیأت اجرایی استان در محل استانداری با ریاست استاندار و عضویت مدیرکل ثبت احوال استان، رئیس دادگستری استان و نمایندگان معتمدین محلی عضو هیأت‌های اجرایی مرکز حوزه‌های انتخابیه موجود در استان تشکیل می‌شود.

به موجب تبصره 1 این ماده جلسات این هیأت با اکثریت مطلق اعضا رسمیت می‌یابد.

در تبصره 2 این ماده نیز آمده که معتمدین محلی عضو هیأت‌های اجرایی، مرکز حوزه‌های انتخابیه موجود در استان حداکثر یک هفته قبل از روز رأی‌گیری از میان خود یک نفر را برای عضویت در هیأت اجرایی استان انتخاب و به این هیأت معرفی می‌کنند.

بر اساس تبصره 3 این ماده نیز مقرر شد فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه موظفند بلافاصله پس از خاتمه رأی‌گیری و شمارش آرا، نتایج حاصله را با هیأت‌های نظارت حوزه انتخابیه خود تطبیق داده و طی صورت جلسه‌ای به هیأت اجرایی استان اعلام کنند.

در تبصره 4 این ماده نیز رئیس هیأت اجرایی استان مکلف است پس از تجمیع آرا، نتایج حاصله را با هیأت نظارت استان تطبیق داده و طی صورت جلسه‌ای به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال و سپس از طریق رسانه‌های گروهی اعلام نماید.

انتهای پیام

کد N863960

وبگردی