آفتاب

پیش‌بینی سیسی درباره آینده اسد و نصحیتش به لبنانی‌ها

پیش‌بینی سیسی درباره آینده اسد و نصحیتش به لبنانی‌ها

یک منبع وزارتی لبنانی عنوان داشت که رئیس‌جمهوری مصر هرگونه پیامدهای امنیتی احتمالی بر لبنان را به مساله سقوط نظام بشار اسد ربط داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک منبع وزارتی در مصاحبه با روزنامه لبنانی النهار عنوان داشت که عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر در جریان سفر اخیر تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان به مصر به صراحت به مساله سقوط نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه اشاره نکرد اما هرگونه پیامدهای امنیتی احتمالی بر لبنان را به این مساله ربط داد.

این منبع گفت: ساختار و مفهوم حرف‌های سیسی مشخص بود و محتوای آن مبتنی بر این امر بود که فروپاشی نظام سوریه پس‌لرزه‌هایی بر لبنان خواهد داشت و لبنانی‌ها باید خود را برای مقابله با این امر قوی کنند.

در همین حال پیشتر منابع نزدیک به هیات اعزامی همراه با تمام سلام در سفر به مصر اعلام کردند که سیسی در دیدارش با این هیات نسبت به رخدادهایی هشدار داد که به صورت غافلگیرانه بر اوضاع سوری‌ها حادث می‌شود و آنها باید برای لحظه سقوط بشار اسد آماده شوند.

وی افزود: اوضاع نظام سوریه بد است که این مساله از روند رخدادهای اخیر در سوریه فهمیده می‌شود و هرگونه رخدادی از قبیل احتمال فروپاشی نظام سوریه سایه خود را بر لبنان می‌اندازد که از جمله این پیامدها فرضیه ورود تعداد زیادی از آوارگان سوری به لبنان است و در نتیجه لبنان باید خود را قوی کرده و از اکنون خود را برای تعامل با اینچنین احتمالی آماده کند.

انتهای پیام

کد N863944

وبگردی