آفتاب

کوثری:‌ تیم مذاکره کننده دیپلماسی تهاجمی را در پیش بگیرد

کوثری:‌ تیم مذاکره کننده دیپلماسی تهاجمی را در پیش بگیرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تیم مذاکره کننه هسته‌ای کشورمان خواست تا دیپلماسی تهاجمی را در پیش بگیرد نه دیپلماسی تدافعی.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد اسماعیل کوثری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: روز 31 خرداد ماه یادآور دلاورمردی‌های شهید بزرگوار ومجاهدی نستوه دکتر شهید چمران در جبهه‌های غرب و جنوب کشورمان است که اگر چنین انسان‌های از خود گذشته وفداکاری نبودند معلوم نیست چه بلایی بر سر مملکت و کشورمان می‌آمد.

وی ادامه داد: مصطفی چمران کسی بود که برای کمک به مظلومین جهان بخصوص محرومین جنوب لبنان و جنوب کشور عزیزمان یعنی خوزستان از همه مسئولیت‌های دنیایی گذشت و همه آنها را پشت سر گذاشت تا با آنها همسنگر شود و در مقابل ظالمینی همچون رژیم اشغالگر قدس و رژیم بعث عراق که مورد حمایت استکبار جهانی بود ایستاد تا امروز ما مسئولیت‌بپذیریم و در نهایت به ملتمان و آزادی خواهان جهان خدمت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: آیا در زندگی مدیریتی و مسئولیتی‌مان شهید چمران و شهدای غواص را الگو قرار داده‌ایم؟ یا این که فقط خواستیم از شهدا نردبان ساخته و از آن بالا برویم تا چند روزی بیشتر در مسئولیت دنیایی‌مان باقی بمانیم.

کوثری در ادامه اظهار کرد: متاسفانه امروز در ماه مبارک رمضان و ماه حرام می شنویم و می‌بینیم که مدعیان خادم حرمین شریفین با بمب‌باران های مستمر با بمب‌های خوشه‌ای که تامین کننده‌ی آنها همان مدعیان دروغگوی حقوق بشر هستند ، بر سر مردم بیگناه یمن بخصوص کودکان و مردم بی‌پناه جنایت‌های زیادی انجام می‌دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یاد آور شد: متاسفانه سازمان ملل نیز نظاره‌گر و بی‌خاصیت است و خم به ابرو نمی‌آورد و با گستاخی تمام در مذاکره ژنو برای نمایندگان واقعی مردم یمن هم شرط می‌گذارند. ننگ بر شما که می‌خواهید با این تفکر نظم نوین جهانی را بر ملت‌ها پیاده کنید. آیا شما جز جنایت ، کشتار و چپاول کار دیگری بلد هستید؟آیا شما بویی از انسانیت برده‌اید که چنین ادعایی دارید؟ پس باید مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به پا خیزند و با آنها مبارزه کنند که جز مبارزه راه دیگری باقی نمانده که برای همیشه عزتمند باقی بمانند.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم دولت تمام تلاش خود را برای مذاکرات اختصاص داده و سایر مسائل خارجی و مشکلات داخلی را فرع آن قرار داده است. و سوال من به عنوان یک رزمنده، یک شهروند و یک نماینده این است که چرا اینقدر به آمریکا و برخی کشورهای اروپایی خوشبین هستید و چرا این ها را همه کاره دنیا و کدخدا می‌دانید؟

کوثری همچنین بیان کرد:‌ مگر امام (ره) نفرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و رابطه ما با آمریکا مانند رابطه گرگ و میش است. اگر می‌گویید زمان عوض شده با صراحت اعلام کنید تا مردم تکلیف را بدانند. در صورتی که راه همان راه امام عزیز است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه باید در مذاکرات هسته‌ای محکم و با صلابت مانند شهدای غواص که دست بسته تسلیم نشدند و سر خم نکردند ظاهر شوی تصریح کرد: ملت می‌خواهند تیم مذاکره کننده کشورمان مانند رزمندگان که در نوک پیکان با استکبار جهانی بخصوص‌آمریکا و انگلیس می‌جنگیدند عمل کنند. و دیپلماسی تهاجمی را در پی بگیرند نه دیپلماسی تدافعی را.

کوثری ادامه داد: سوال این جاست که چرا 1+5 با رژیم اشتغالگر خود که 200 الی 250 کلاهک هسته‌ای دارد برخورد نمی‌کند اما با ایران اسلامی، که حتی قبول ندارد یک کلاهک اتمی داشته باشد این طور برخورد می‌شود و تحت فشار قرار می‌گیرد.

وی در پایان افزود: تیم مذاکره کننده ما که مورد حمایت ملت ایران است به هیچ وجه نباید بپذیرد که مکان‌های نظامی مان مورد بازدید قرار گیرد و با دانشمندان ما روبرو شود و تحریم‌ها باید همزمان با توافق یکجا لغو شوند. همچنین توسعه و تحقیقات هسته‌ای از فردای توافق ادامه پیدا کند در غیراین صورت مورد قبول ملت ایران نخواهد بود و مجلس حتما عکس‌العمل قانونی نشان خواهد داد.

انتهای پیام

کد N863934

وبگردی