آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

طرحی که امروز به مجلس می‌رود تیم مذاکره‌کننده را قوی می‌کند

طرحی که امروز به مجلس می‌رود تیم مذاکره‌کننده را قوی می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح "الزام حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای" تیم مذاکره کننده را قوی می‌کند تا با دست پر و توان چانه‌زنی بیشتر مذاکرات را ادامه دهند.

حجت الاسلام وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، هدف از این طرح را حفظ دستاوردهای هسته‌ای ایران دانست و گفت: این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصویب شده و امروز به صحن علنی مجلس می‌رود.

وی ادامه داد: این طرح یک مقدمه چندخطی در خصوص اهمیت دانش هسته‌ای دارد و پس از آن سه بند که بر اساس آن باید کلیه تحریم‌ها همزمان با پذیرش توافق برداشته شود، جمهوری اسلامی اجازه بازدید و بررسی‌های خارج از قوانین آژانس را ندهد و همچنان امکان توسعه و تحقیق در دانش هسته‌ای را داشته باشیم.

به گفته این نماینده مجلس در پایان این طرح تبصره‌ای هم آمده که بر اساس آن وزیر امور خارجه موظف است هر شش ماه یک بار گزارشی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه کند.

نماینده کنگاور، صحنه و هرسین هدف از مذاکرات هسته‌ای را برداشته شدت تحریم‌ها دانست و تصریح کرد: اگر قرار باشد تحریم ها به قوت خود باقی بماند دلیل دیگری برای مذاکره نداریم.

وی معتقد است: حقوق هسته‌ای نیز که مردم 10 تا 15 سال برای آن سختی کشیدند و شهید هم برای آن تقدیم کردیم، نباید از دست برود.

احمدی عنوان کرد: ما همه فعالیت خود را تحت نظر و در چارچوب قوانین آژانس انجام دادیم و دلیلی نیست که اجازه بازرسی‌های خارج از مقررات آژانس را بدهیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه این طرح هیچ خللی در مذاکرات وارد نمی‌کند، ادامه داد: ما روند مذاکرات را قطع و محدود نکردیم.

به گفته این نماینده مجلس نمی‌توان این طرح را اقدامی در پاسخ به طرح مشابه کنگره و سنا آمریکا دانست زیرا تنها هدف طرح ما حفاظت از منافع ملی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حصول نتیجه تا تیر ماه امکان‌پذیر است یا نه، تصریح کرد: اگر چه طرفین بر مذاکره پافشاری دارند اما هنوز اختلافات جدی وجود دارد که اگر طرف غربی دست از زیاده‌خواهی بردارد به آسانی رفع می‌شود و رسیدن به توافق دور از دسترس نیست.

انتهای پیام

کد N863903

وبگردی