آفتاب

آنجلینا جولی در اردوگاه آوارگان سوری: بحران آوارگان" انفجار رنج و مصائب بشری" است

آنجلینا جولی در اردوگاه آوارگان سوری: بحران آوارگان" انفجار رنج و مصائب بشری" است

آنجلینا جولی، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور آوارگان، بحران آوارگان در جهان را «انفجار رنج و مصائب انسانی» به دلیل ناکامی جامعه بین‌الملل در مقابله با آن دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، آنجلینا جولی بازیگر و کارگردان معروف هالیوودی و فرستاده ویژه سازمان ملل در امور آوارگان، در یک کنفرانس خبری در روز جهانی آوارگان در اردوگاهی در جنوب شرق ترکیه که مامن آوارگان سوری و عراقی است، گفت: بحران آوارگان در سراسر جهان، انفجار رنج و مصائب بشری است که پیش از این شاهدش نبودیم. هشدار می‌دهم که عراقی‌ها و سوری‌هایی که از کشورهای خودشان و در پی جنگ‌ها خارج شده و در کشورهای همسایه ساکن شده‌اند، به دنبال جای امن هستند. ما باید علت اصلی این آوارگی و بی‌خانمانی صدها هزار تن را بیابیم.

آنجلینا جولی همچنین این مساله را مطرح کرد که هم‌اکنون در دوره‌ای از بی‌خانمانی گسترده در جهان زندگی می‌کنیم.

جولی در گزارش اخیر خود آورده بود که هم‌اکنون تعداد آوارگان جهان از هر زمان دیگری بیشتر است و 59.5 میلیون تن از خانه و کاشانه‌شان در سراسر جهان آواره شده‌اند.

آنتونیو گوترس، کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل به همراه آنجلینا جولی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در 50 کیلومتری مرز سوریه دیدار کردند و آنجلینا جولی در مراسم افطار در نزدیکی اردوگاه آوارگان شرکت و یا آوارگان دیدار کرد.

این سومین سفر آنجلینا جولی به ترکیه از 2011 و زمان آغاز درگیری‌های سوریه است. این جنگ داخلی باعث بی‌خانمانی بیش از سه میلیون تن یا یک پنجم جمعیت پیش از جنگ داخلی سوریه است.

ترکیه مامن 1.8 میلیون آواره سوری و چندین هزار ایزدی است.

جنگ‌های عراق و سوریه باعث شده که ترکیه از پاکستان در زمینه پناه دادن آوارگان جنگی پیشی بگیرد و شش میلیارد دلار فقط برای کمک به سوری‌ها هزینه کرده است.

درهمین حال، فواد اوکتای، رئیس آژانس مدیریت و امور اضطراری ترکیه نیز گفت، ما نمی‌دانیم که چه تعداد آواره به کشور وارد می‌شوند.

آنجلینا جولی در اردوگاه آوارگان سوری

آنجلینا جولی در اردوگاه آوارگان سوری

آنجلینا جولی در اردوگاه آوارگان سوری

آنجلینا جولی در اردوگاه آوارگان سوری

آنجلینا جولی در دیدار با اردوغان

انتهای پیام

کد N863888

وبگردی