آفتاب

گردهمایی احزاب حاکم و اپوزیسیون لهستان پیش از انتخابات پارلمانی

گردهمایی احزاب حاکم و اپوزیسیون لهستان پیش از انتخابات پارلمانی

در آستانه انتخابات پارلمانی ماه اکتبر لهستان، حزب حاکم و اپوزیسیون گردهمایی حزبی برگزار کرده و وعده‌هایی برای بهبود وضعیت اشتغال، مسکن و کاهش مالیات در این گردهمایی‌ها مطرح شد. همچنین اپوزیسیون یک زن را نامزد پست نخست وزیری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبر حزب اپوزیسیون "عدالت و قانون" لهستان روز شنبه "بیتا سیدلو"، معاون خود را به عنوان نامزد پست نخست وزیری اعلام کرد تا در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی پاییز این سمت را به دست بگیرد. در این گردهمایی حزبی، رهبر این حزب اپوزیسیون از سیدلو 53 ساله به عنوان فردی "صادق" و "سخت کوش" نام برد.

وی تجربیاتی از دولت محلی و فعالیت در پارلمان دارد و هم اکنون کمپین انتخاباتی حزب را مدیریت می‌کند. وی همچنین اوایل سال جاری میلادی کارزار انتخابات ریاست جمهوری حزب عدالت و قانون را برعهده داشت که به پیروزی نامزد آنها "آندژی دودا" ختم شد و وی ششم اوت این سمت را رسما برعهده می‌گیرد. این پیروزی دستاورد بزرگی برای این حزب محافظه کار محسوب می‌شد و این گمانه زنی به وجود آمد که آنها حتی می‌توانند حزب حاکم حامی تجارت موسوم به "پلتفرم مدنی" را در انتخابات پارلمانی که قرار است اکتبر برگزار شود، شکست دهند.

در گردهمایی اپوزیسیون لهستان، معاون حزب عدالت و قانون از روند کند رشد اقتصادی گلایه کرد و گفت که زمان تغییر آن فرا رسیده است. وی همچنین به کاهش سن بازنشستگی، مزایای بهتر برای خانواده‌های دارای فرزند و همچنین افزایش بخشش مالیاتی وعده داد. حزب حاکم پلتفرم مدنی نیز که از سال 2007 قدرت را در دست دارد، دریک گردهمایی همزمان تلاش کرد تا موضوع خود را تقویت کرده و پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری رسوایی شنود و برخی تصمیمات نادرست خود را برای انتخابات پارلمانی آماده کند.

"اوا کوپاچ"، نخست‌وزیرلهستان در این گردهمایی گفت: ما هشت سال است که قدرت را در دست داریم و اشتباهاتی مرتکب شده‌ایم. برخی از ما خیلی ساده شکست خوردیم و ما به آن اذعان داریم و می‌گوییم که متاسفیم.

وی در ادامه وعده داد تا حداقل دستمزدها را افزایش داده و برنامه‌های بهتری برای مسکن و اشتغال برای جوانان معرفی کند.

انتهای پیام

کد N863827

وبگردی