آفتاب

نشست جمعی از نمایندگان مجلس با انقلابیون یمن برگزار شد

نشست جمعی از نمایندگان مجلس با انقلابیون یمن برگزار شد

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم یمن در طول تاریخ ارزشمند و سیاسی خود همیشه نماد مبارزه با ظلم و ستم بوده‌اند و همواره در کنار مظلومان در برابر ظلم ایستادگی کرده‌اند و تاریخ خود را با انجام این مهم آراسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن ابوترابی‌فرد روز گذشته در نشستی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس با گروهی از انقلابیون یمن که در محل کمیسیون تلفیق نهاد قانونگذاری برگزار شد، گفت: ابتدا با تمامی مجاهدان یمنی که در این نشست حضور یافته‌اند سلام و از ملت یمن برای مجاهدت‌هایشان تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به تاریخ پرافتخار کشور اسلامی یمن ادامه داد: ملت یمن بزرگ و هوشمند است و اولین ملتی بود که در صدر اسلام بدون هیچگونه نبرد و براساس شناخت از حقانیت دین مبین اسلام به آن گرویدند و در کنار پیامبر (ص) بودند و به احترام این ملت، پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) را به سوی آنها اعزام نمودند تا مسلمانان یمن در معیت آن حضرت در مراسم حجت‌الوداع حضور یافته و پیرو راه پیامبر (ص) بودند.

نایب‌رئیس مجلس ادامه داد: مردم شریف و متدین یمن در طول تاریخ ارزشمند و سیاسی خود همیشه نماد مبارزه با ظلم و ستم بوده‌ و همواره در کنار مظلومان در برابر ظلم ایستادگی کرده‌اند و تاریخ خود را با انجام این مهم آراسته‌اند. پیام امروز مردم یمن بیانگر چند حقیقت و ارزش استثنایی است؛ امروز مردم یمن را با وحدت و انسجام اسلامی می‌شناسند و در سراسر این بلاد یک فریاد شنیده می‌شود. امیدوارم وحدت در سایه تلاش علما و رجال سیاسی و شخصیت‌های یمن که مدیریت انقلاب یمن را در دست دارند، در میان مردم این کشور روزبه‌روز مستحکم‌تر شود تا این ملت به پیشرفت‌های مطلوب دست یابد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: حرکت مردم مبارز یمن تبیین اهداف روشن آنان در رویارویی با نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدوران آمریکایی است. امروز ملت یمن با تمسک به اسلام ناب، راه خود را در مبارزه با ظلم طی می‌کنند، راهی که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند. به دلیل همین ویژگی خوب مردم یمن است که آمریکا و رژیم آل سعود با این ملت به مقابله و دشمنی برخاسته‌اند. به دلیل ویژگی‌های انقلابی مردم یمن، انقلاب آنها پیروز خواهد شد و در آینده دشمنانشان شکست می‌خورند و گواه روشن بر پیروزی این ملت مظلوم آن است که امروز پس از گذشت سه ماه از حملات رژیم سعودی به مردم، زنان و کودکان یمنی، دشمنان حتی نتوانستند یک قدم به اهداف خود نزدیک شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: تحلیل‌گران سیاسی امروز اتفاق نظر دارند که رژیم سعودی شکست خورده و شما ملت یمن مظلومیت مردم غزه در برابر صهیونیست و پیروزی آنها در برابر دشمن را در یمن به نمایش گذاشتید. ملت ایران و تمامی کشورهای اسلامی مانند عراق، لبنان، بحرین، سوریه و سراسر دنیای اسلام با همه وجود در کنار شما مردم مقاوم هستند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: پیروزی عاجل شما مردم سلحشور را از خداوند یکتا مسئلت دارم و تاکید می‌کنم جمهوری اسلامی ایران، مجلس و تمامی ملت با تمامی توان خود در کنار شما برادران یمنی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، علاءالدین بروجردی نیز در این نشست گفت: مفتخریم که در خدمت میهمانان گرانقدری که از چهره‌های علمی و انقلابی مردم یمن هستند، هستیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ایستادگی ملت یمن در برابر ظلم و ستم و حملات رژیم آل سعود افزود: امروز یک‌بار دیگر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم یمن را اعلام می‌کنیم، همچنین جنایات آل سعود را شدیداً‌ محکوم می‌کنیم.

وی یادآور شد: به دلیل حملات و انفجارهایی که در یک مسجد در کشور یمن رخ داد، نمازگزاران این مسجد مجروح شدند و ما وظیفه انسانی خود را در آن دیدیم که تمامی تلاش خود را برای مداوای آن در جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم. از جامعه‌المصطفی، معاونت پارلمانی و همکاران مجلس شورای اسلامی به جهت برگزاری این نشست تشکر و از طرف تمامی ملت ایران اسلامی حمایت خود را از مردم مظلوم یمن اعلام می‌کنم.

در ابتدای این مراسم دکتر عصام العماد و تعدادی از رزمندگان یمنی حاضر در نشست با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، مطالبی را درخصوص وضعیت داخلی یمن به اطلاع نمایندگان مجلس شورای اسلامی رساندند.

انتهای پیام

کد N863786

وبگردی