آفتاب
دریادار سیاری:

اقتدار نیروی دریایی سبب وحشت تروریسم دریایی شده است

اقتدار نیروی دریایی سبب وحشت تروریسم دریایی شده است

نوشهر - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران باعث وحشت تروریسم دریایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری شامگاه شنبه در حاشیه مراسم محفل انس با قرآن کریم دانشگاه علوم دریایی حضرت امام (ره) نوشهر در گفتگو با خبرنگاران گفت: اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران باعث وحشت تروریسم دریایی شده است و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه جوانان و افسران متعهد و مومن این نیرو در شرایط بسیار خوب است و با اقتدار در منطقه و آبهای آزاد جهان حضور دارد.

وی افزود: اقتدار نظامی، تجهیزاتی و نیروی انسانی و نظامی نیروی دریایی جمهوری اسلامی باعث شده دلهره و وحشت در بین دزدان دریایی و تروریسم دریایی بوجود آید و همین توانمندی و اقتدار نیروی دریایی کشورمان در عرصه آبهای آزاد باعث حفظ منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با اشاره به عرصه پیشرفت نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی جمهوری اسلامی ایران گفت: ساخت تجهیزات،  ناوشکن ها و ناوهای موشک انداز توسط جوانان این مرز و بوم ثابت کرده همواره بر پای خود و دانش داخلی و بومی خودمان در داخل کشور ایستاده ایم.

امیر سیاری افزود: امروز موقعیت و وضعیت نیروی دریایی جمهوری اسلامی به پشتوانه علمی و اعتقادی افسران و سربازان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خوب است و هم اکنون در عرصه های دریاها در وضعیت بسیار خوبی واقع شده و این مسیر پیشرفت به سرعت و با قدرت تدوام خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگر با اشاره به اقتدار کشور در مرزهای دریایی همچنین در دریای خزر گفت: امنیت مرزهای دریایی کشور بسترساز توسعه، ایمنی و آرامش جامعه در همه زمینه ها بویژه در مقوله اقتصاد دریا و ترانزیت کالا در دریا شده و خوشبختانه در دریای خزر این حضور همانند مرزهای دریایی جنوب کشور با اقتدار و قدرت برخوردار است.

وی با اشاره به احداث پایگاه دریایی در شرق خزر و استان مازندران و گلستان اضافه کرد: محل استقرار و احداث این پایگاه جانمایی شده و مطالعات اولیه آن نیز به پایان رسیده و ساخت آن بزودی آغاز خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین از برگزاری همایش بین المللی و ملی فناوری نوین دریایی خبر داد و خاطرنشان کرد: همایش و نمایشگاه فناوری های نوین نیروی دریایی نیز همانند ادوار گذشته در پایان سال و ابتدای سال آینده در دانشگاه علوم دریایی حضرت امام (ره) نوشهر برگزار خواهد.

کد N863767

وبگردی