آفتاب
سردار جوانی در گفتگو با مهر:

برخورد سیاسی با مسئله هسته‌ای/ بازرسی از هر مکانی را نمی‌پذیریم

برخورد سیاسی با مسئله هسته‌ای/ بازرسی از هر مکانی را نمی‌پذیریم

مشاورعالی نماینده ولی فقیه در سپاه‌پاسداران با تاکید بر اینکه برخورد با موضوع هسته‌ای ایران سیاسی است نه فنی و حقوقی، گفت: هیچ دولتی بازرسی در هر زمان و از هر مکانی را نمی‌پذیرد.

سردار یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آمریکایی ها در سالهای گذشته ادعاهایی را در مورد تاسیسات نظامی ایران مطرح کرده اند، اظهار داشت: آمریکایی ها هرگز اسناد و مدارک قابل قبول را در این باره ارائه نکرده اند و این نشان می دهد که آنها نمی خواهند مسئله هسته ای ایران حل شود.

وی افزود: آمریکایی ها به بهانه های مختلف می خواهند راهی برای نفوذ به تاسیسات نظامی ایران باز کنند، ولی ملت و دولت ایران هوشمندانه اجازه این اقدام را نخواهند داد.

سردار جوانی با بیان اینکه مسئله PMD  و بررسی ابعاد نظامی مسئله تازه ای نیست، گفت: ادعای آمریکایی ها از جنس همان رفتارهایی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در سالهای گذشته انجام داده است، آژانس همواره ادعا می کرد در موقعیتی قرار ندارد که آزمایشات هسته ای ایران را مورد راستای آزمایی قرار دهد.

مشاورعالی نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: برخورد با موضوع هسته ای ایران سیاسی است نه  فنی و حقوقی، همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند موضوع هسته ای بهانه ای است برای اینکه آمریکایی ها فشارهایی را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند.

بازرسی در هر زمان و مکانی را هیچ دولتی نمی پذیرد

وی با بیان اینکه فشارهایی که بر ایران وارد شده هیچ مبنای منطقی و معقولی ندارد، خاطرنشان کرد: آن چیزی که امروز تحت عنوان بازرسی از هر مکان و در هر زمان مطرح می شود توسط هیچ دولت و کشوری پذیرفته نخواهد شد.

سردار جوانی ادامه داد: بسیاری از کشورهایی که پروتکل الحاقی را پذیرفته اند کشورهایی هستند که فاقد فناوری هسته ای بوده و کشورهایی هم که دارای این فناوری هستند برای حفظ منافع و اعتبار خود پروتکل الحاقی را با قید و شرط پذیرفته اند.

مشاورعالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: دشمنی آمریکا با ایران یک دشمنی آشکار است و این کشور بارها ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است و جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ عنوان نباید اجازه بازدید از تاسیسات نظامی را به آژانس و جاسوسان آمریکایی دهد.

وی افزود: بسته نگه داشتن مراکز نظامی ایران مقابل بیگانگان دفاع از امنیت ملی ایران است و ملت ایران به خوبی می داند که اگر آنها به بهانه راستی آزمایی اصرار به نفوذ در مراکز نظامی را دارند هدفی جز جمع آوری اطلاعات نظامی ندارد.

سردار جوانی با بیان اینکه غربی ها جمهوری اسلامی ایران را یک قدرت می دانند اظهار داشت: آنها تصور می کنند می توانند با نفوذ در مراکز نظامی جمهوری اسلامی، کشورمان را تضعیف کنند که قطعا بیگانگان این آرزو را به گور خواهند برد.

مشاورعالی نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگز توافقی را که به دشمن اجازه دهد به حریم دفاعی و امنیتی کشورمان نفوذ کند امضا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه غربی ها به بهانه مصاحبه با دانشمندان هسته ای ایران می خواهند عزت ملی ایران را زیر سئوال برده و ملت ایران را تحقیر کنند، خاطرنشان کرد: هدف دیگر آنها از این اقدام جاسوسی و جمع آوری اطلاعات است.

ایران هیچگاه به دنبال استفاده نظامی از فناوری هسته ای نبوده است

سردار جوانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با صراحت اعلام کردند که اجازه هیچ گونه مصاحبه ای با دانشمندان هسته ای را نخواهند داد، گفت: ملت ایران به خوبی معنای این پیام رهبری را درک می کند، آمریکایی ها به خوبی می دانند جمهوری اسلامی ایران بدنبال فعالیت های هسته ای صلح آمیز است و هیچگاه به دنبال استفاده نظامی از فناوری هسته ای نبوده است.

مشاورعالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه پیشرفت های شگرف جمهوری اسلامی ایران باعث شده است تا کشورمان به یک مدل و الگو تبدیل شود، افزود: غربی ها می خواهند ایران را به عنوان یک کشور دارای هویت دینی و قومی مستقل با مشکل مواجه کنند، مسئله بیداری اسلامی باعث شده است که غربی ها نگران شوند که تحولات منطقه ای و بیداری اسلامی به جهان سرایت کند.

وی با بیان اینکه ملت های محروم و مستضعف زخم خورده قدرت های شیطانی و استبدادی هستند، تصریح کرد: آمریکایی ها در تلاشند به هر شکل ممکن الگوی جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کرده و ما را وادار به عقب نشینی و تسلیم کنند.

سردار جوانی گفت: در چنین وضعیتی باید راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران مقاومت و ایستادگی باشد، مقام معظم رهبری بارها راه اصلی رفع مشکلات را بیان کرده اند و اگر ملت ایران ظرفیت های خود را به خوبی بشناسد و آن را مدیریت کند نیازی به مذاکره برای برداشتن فشارها ندارد.

مشاورعالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه باید فشارها را کم اثر و در نهایت بی اثر کنیم، ادامه داد: اگر آنها تصور کنند که ملت و دولت ایران به رفع تحریم ها نیازمند هستند، طبیعی خواهد بود که طرف مقابل مرتب دبه درآورده و مسائل جدیدی را مطرح کند.

 

کد N863766

وبگردی