آفتاب
با ابراز تاسف نسبت به شکست مذاکرات ژنو؛

شورای همکاری خلیج فارس، اجرای قطعنامه شورای امنیت در یمن را خواستار شد

شورای همکاری خلیج فارس، اجرای قطعنامه شورای امنیت در یمن را خواستار شد

در پی شکست مذاکرات صلح یمن در ژنو و عدم توافق طرف‌های مذاکره کننده در خصوص راهکاری برای بحران این کشور، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ضمن ابراز تاسف نسبت به این مساله، ادامه تلاش‌ها برای دستیابی به مکانیزمی الزام آور در اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای نسبت به عدم حصول توافق میان طرف‌های یمنی در مذاکرات ژنو درخصوص اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت و برقراری آتش بس دائمی برای ارسال کمک‌های امدادرسانی به مردم یمن ابراز تاسف کرد.

وی همچنین از تلاش‌های سازمان ملل برای اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت قدردانی کرد و حمایت خود را از تلاش‌های اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد.

عبداللطیف بن راشد الزیانی، همچنین خواهان ادامه تلاش‌ها برای دستیابی به مکانیزمی الزام آور جهت اجرای قطعنامه شورای امنیت شد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ایستادگی و حمایت کشورهای این شورا از دولت مستعفی و فراری یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن را اعلام و از همکاری دولت مستعفی با تلاش‌های سازمان ملل برای پایان رنج‌های مردم یمن قدردانی کرد.

وی همچنین بر تلاش کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و تمایل آن‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس و مکانیزم اجرایی آن و خروجی‌های گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های شورای امنیت تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N863745

وبگردی