آفتاب

ابوترابی: طرح حفظ حقوق هسته‌ای در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

ابوترابی: طرح حفظ حقوق هسته‌ای در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

نایب رئیس مجلس در واکنش به تذکر عضو کمیسیون امنیت نسبت به خارج شدن طرح صیانت از دستاوردها و حقوق هسته‌ای مجلس از دستور کار صحن، گفت: این طرح در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از خارج شدن طرح صیانت از دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران از دستور کار مجلس، گفت: اولویت این طرح چهارشنبه هفته گذشته به تصویب رسید و امروز نیز در جانامه‌ای نمایندگان، این طرح، دومین دستور کار مجلس بود.

وی افزود: متاسفانه در جلسه صبح امروز این طرح از دستور کار مجلس حذف شد. طبق اصول قانون اساسی، باید طرح‌ها طبق نوبت و اولویت خود مطرح شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: دو روز گذشته هم ائمه جمعه به خاطر تصویب این طرح تشکر کرده اند. دلسوزان نظام و همه ملت نیز از نمایندگان به خاطر توجه به مذاکرات تشکر نمودند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید رئیس مجلس اجازه چنین رفتارهایی را بدهد؛ این اقدام بی‌احترامی به نمایندگان است.

وی گفت: چه کسی تصمیم‌گیری می‌کند اگر پشت پرده چیزی هست، بگویید؛ اگر نیست این طرح را در دستور کار مجلس قرار دهید.

در ادامه حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: همانطور که استحضار دارید با توجه به اینکه طرح استانی شدن انتخابات در دستور کار است، با تقاضای تعدادی از همکاران و موافقت 92 درصد نمایندگان حاضر در مجلس، طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در اولویت بررسی مجلس قرار گرفت.

وی گفت: پس از بررسی این دستور، طرح الزام در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

کد N863692

وبگردی