آفتاب
در آستانه جلسه مشترک دولت و مجلس؛

طرح حفظ دستاوردهای هسته ای در دستور کار مجلس قرار نگرفت

طرح حفظ دستاوردهای هسته ای در دستور کار مجلس قرار نگرفت

طرح حفظ دستاوردهای هسته ای ملت ایران که اولویت بررسی آن هفته گذشته به تصویب رسیده بود در دستور کار جلسه علنی امروز قرار نگرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس و با حضور ۲۰۷ نماینده مجلس آغاز شد.

اولین دستور کار جلسه علنی امروز ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح استانی شدن حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وکلای ملت امروز همچنین انتخاب یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در شورای عالی حفاظت محیط زیست انتخاب خواهند کرد.

علاوه بر این بررسی گزارش معاونت نظارت در مورد اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی در سال سوم دوره نهم نیز در دستور کار جلسه علنی امروز قرار دارد.

وکلای ملت امروز همچنین گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد تحقق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور را استماع خواهند کرد.

علاوه بر این استماع گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور نیز در دستور کار جلسه علنی امروز قرار دارد.

نمایندگان مجلس امروز همچنین گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد بررسی راهکارهای بهبود رتبه ایران در گزارش انجام کسب و کار بانک جهانی را بررسی خواهند کرد.

به گزارش مهر قرار بود امروز طرح الزام دولت به حفظ دستاورد های هسته ای در دستور کار مجلس قرار گیرد اما به دلیل عدم اتمام بررسی طرح استانی شدن انتخابات این طرح در دستور کار صحن علنی قرار نگرفت.

امشب جلسه مشترک دولت و مجلس به میزبانی دولت برگزار می شود. برخی نمایندگان این احتمال را مطرح می کنند که به دلیل امکان تمدید مذاکرات هسته ای، این طرح فعلا از دستور کار مجلس خارج می شود.

کد N863690

وبگردی