آفتاب
توسط ابوترابی فرد صورت گرفت؛

بازخوانی پیام امام خمینی (ره) در مجلس به مناسبت شهادت شهید چمران

بازخوانی پیام امام خمینی (ره) در مجلس به مناسبت شهادت شهید چمران

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به سالروز شهادت شهید چمران به بازخوانی پیام امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت ایشان در جلسه علنی مجلس پرداخت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز (یک‌شنبه) مجلس را بر عهده داشت در نطق پیش از دستور خود، گفت: روز یک‌شنبه سالروز شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام شهید دکتر مصطفی چمران در سال 1360 می‌باشد که با توجه به پیام الهام‌بخش و روح‌افزای بنیان‌گذار عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت این سردار بزرگ،‌ متن پیام امام (ره) قرائت می‌کنم.

وی در ادامه متن پیام را به شرح زیر قرائت کرد:

«بِسْمِ ‏الله الرََّّحْمنِ الرََّّحیمِ

انالله وانّاالیه راجعون

«شهادت انسان‏‌ساز سردار پرافتخار اسلام، و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی و پیوستن به «ملاء اعلی»، دکتر مصطفی چمران را به پیشگاه ولی‏عصر ارواحنا فداه تسلیت و تبریک عرض می‏‌کنم. تسلیت از آن رو، که ملت شهیدپرور ما سربازی را از دست داد، که در جبهه‏‌های نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران، حماسه می‏‌آفرید و سرلوحه مرام او اسلام عزیز و پیروزی حق بر باطل بود. او جنگجویی پرهیزگار و معلمی متعهد بود، که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت و تبریک از آن‌رو که اسلام بزرگ چنین فرزندانی تقدیم ملت‏ها و توده ‌های مستضعف می‏‌کند و سردارانی همچون او در دامن تربیت خود پرورش می‏‌دهد. مگر چنین نیست که زندگی عقیده و جهاد در راه آن است؟

چمران عزیز با عقیده پاک خالص غیروابسته به دستجات و گروه‏‌های سیاسی، و عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و به آن ختم کرد. او در حیات، با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازی زیست، و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید.

هنر آن است که بی‏‌هیاهوهای سیاسی، و «خودنمایی»های شیطانی، برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی، و این هنر مردان خداست. او در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و یادش بخیر.

و اما ما می‏‌توانیم چنین هنری داشته باشیم، با خداست که دستمان را بگیرد و از ظلمات جهالت و نفسانیت برهاند.

من این ضایعه را به ملت شریف ایران و لبنان، بلکه به ملت‏های مسلمان و قوای مسلح و رزمندگان در راه حق، و به خاندان و برادر محترم این مجاهد عزیز، تسلیت عرض می‏‌کنم. و از خداوند تعالی رحمت برای او، و صبر و اجر برای بازماندگان محترمش خواهانم.»

انتهای پیام

کد N863629

وبگردی